Pages

Sunday, January 20, 2013

Trip Ke Penang Bersama Yang Tersayangs [Day 2]

Assalamualaikum..

Jom sambung hari kedua di Pulau Pinang..Hari pertama aku dah cerita sebelum ni.. Untuk entry kali ni.. Korang akan disajikan dengan gambar-gambar yang super yummy....

Hari kedua ni, lepas check up dari Tune Hotel, dalam pukul 10 macamtu, perut dah berkeroncong.. So, kitorang cadang nak cari Nasik Kandar Terlangkup.. Okei, aku taktau kat mana.. Shahril pun kata dia ingat-ingat lupa kedai tu..Last-last kitorang main terjah je kat mana-mana kedai sebab dah lapar sangat...

Ini menu sarapan pagi kitorang.. Saja amek yang berat sebab cadang nak makan secara melampau lepas family aku sampai petang nanti dalam pukul 5 petang...


Sementara menunggu ketibaan keluarga tercinta, kiorang pun merayau-rayau dari George Town ke Penang Hill untuk nak bawak famili aku pergi sana nanti n nak check rate harga.. Ok, dah semangat dah ni nak bawak family aku esoknya..Last-last mak aku taknak naik sebab pagi esoknya hujan renyai-renyai..Merisaui keselamatan anak-anaknya..Padahal dah sampai, dah parking kereta dah pun..Kalau tau, aku naik dulu ngan Shahril arini... Adeh la mak aku.. -_-"

Nampak track keretapi untuk naik ke puncak bukit tu? Huhu...melepas nak naik...Munken ade hikmahnya... kan..kan..


Lepas ke Penang Hill, kitorang terus ke Bayan Lepas untuk siap-siap nak check in hotel.. Tapi sebelum tu, singgah dulu Kompleks Bukit Jambul... Shahril ajak tengok wayang untuk menghabiskan masa.. Tengok cerita yang ada masa tu, Kahwin 5.. Adeh lah..Maleh membazirkan duit untuk cerita yang tak berkenan dihati, kami membuat keputsuan untuk jalan-jalan je kat dalam tu n dalam pukul 2 baru keluar n pergi hotel Sri Malaysia..


Ok jugak hotel ni.. Not bad la untuk nak berjalan-jalan dengan famili.. Sebab jauh dari hiruk pikuk kota George Town n kalau dekat Batu Feringgi pun, padat pada aku.. Dekat sini lebih tenang n banyak kedai makan melayu...hehe...


Alhamdulillah, pukul 5.30 macam tu famili aku sampai.. N terus pergi makan dekat kedai nasi kandar belakang Hotel Sri Malaysia tu.. Emm..Sedap...Lagi sedap dari yang kitorang makan pagi tu.. Ayah aku, baby dengan kakak aku je yang makan.. Yang lain simpan perut untuk makan malamnya...Woott tak sabar!

Aku dengan Shahril dah search dalam internet pa yang menarik dekat George Town.. Banyak kata Pasembur... Aku decide untuk pergi Gani Pasembur dekat Medan Selera Padang Kota Lama....Puas lah mencarinya.. Jalan berbelit sikit sebab New Yearkan.. Ada event dekat Padang Kota Lama tu, so berpusing jugaklah mencarinya..









Pada aku, memang sedap.. Aku suka kuah kacang dia... Pinggan gedabak macam kat atas ni, RM18... Kongsi ramai-ramai... Ok dah set..Insyaallah kalau pergi lagi, sini tempat wajib..hehe.. Ohh..Style kat sini macam medan selera tu.. Ada macam-macam makanan.. So, kitorang pun masing-masing oder ikut tekak sendiri lepas tu kongsi secara berjemaah....Aku dan Shahril sememangnya memilih pasembur tu... ^_^


Ini kakak aku yang oder...Tahap serve dalam dulang saiz lonjong... Kitorang oder dua set satu rebus satu bakar.. Yang paling banyak makan? Aku...kehkeh...Yang belakang tu mee udang.. Biasa je..Tak sedap sangat.. Akak aku gak oder..Sume nak dirasanya.. Tapi tukang abeh orang len..hehe


Ini sotong bakar..Mak aku oder.. Memang sodap... Aku dah gak dah lepas aku makan sotong ni mesti kepala aku akan pening tahap menangkap nangkap.. Tapi aku degil..Pulun jugak..Sebab memang feveret aku.. Sekali bila balik hotel, memang tahap tumbang terus.. Memang Shahril kena picit-picit kepala bagi kurangkan... Kalau tak tido pon tak boleh.. Ngalir ayer mate saketnye...Degil...


Yang ini Char Kuey Tiaw.. Akak aku jugak yang oder.. Kan aku dah cakap sume dia nak rasa.. Biasa je..Tak sedap sangat.. Lagi sedap Char Kuey Tiaw Mali belakang umah mak metua aku ni ha... Tiap-tiap ari orang beratur panjang..=p


Yang ini baby, adik aku yang oder... Nasik paprik..Tekaknya sama macam aku tekak melayu.. Memang dia yang oder tapi aku yang pulun sampai abes.. Memang sodapppppp... Pandai pulak diorang buat... Sedap..Aihh..Teringat-ingat pulak...Ayah aku oder apa eh? Nasik goreng kampung kot..Oleh sebab biasa je aku tak tangkap gambar eh? Ke ayah aku tak oder pun? Ayah aku dah tahap super kenyang dengan acara kongsi-kongsi ni? Tak ingat lah... 

Betullahkan.. Makan secara berjemaah memang buatkan makanan tu lagi sedap, menyelerakan dan kenyang tahap kena seret badan untuk balik.. Errkkk! Alhamdulillah syukurr....^_^



Okei, sekian dari kami...Muka-muka yang kekenyangan..Dan aku tahap yang kejam letak gak gambar ni kat sini walaupun tak cun..hehe....Oleh sebab muka sememeh masing-masing..Takyah lah nak buat extra large gambar-gambar ni kan..Small sudah....hihi...

Okei, Jumpa lagi pada hari-hari yang seterusnya... Makan untuk Hari Ketiga, Ya Allah... Super mantap... Tungguuuuu....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails