Saturday, June 12, 2010

Pengalaman Di Kota Suci Makkah 2

Assalamualaikum..Harini nak kongsikan sedikit gambar-gambar di sekitar Masjidil Haram..Jom tengok.. ^_^ Subhanallah..Tenang je..Orang tak pernah putus-putus setiap masa setiap saat beribadat..

Di Dalam Masidil Haram




Di Sekitar Baitullah





Masjidil Haram Dari Luar



Subhanallah..Cantikkan? Aku doakan kita semua akan dimurahkan rezeki jejakkan kaki ke sana.. Sampai sekarang terasa rindu lagi dengan Baitullah..Betullah orang cakap..Sekali nak pergi, mesti nak pergi lagi..Lambaian Baitullah tu memanggil-manggil je sepanjang masa..Moga-moga dimurahkan rezeki lagi..

Masa dekat sana, memang terasa betul..

'Nasrina, kalau engkau rasa engkau cukup hebat amalan..Kau tengok kat sini beribu-ribu..Berjuta-juta orang lagi yang buat amalan sejuta kali lebih lagi hebat dari engkau..'

'Kalau engkau rasa engkau nak merebut Jannah Allah..Kau tengok dekat sana, beribu-ribu lagi yang berebut inginkan Jannah Allah..Jangan sesekali nak rasa kita dah cukup bagus dekat mata Allah..Terlalu ramai hamba Allah yang jauh lagi baik dari kita, yang jauh lagi layak dari kita..'

Berlumba-lumba aku nak buat ibadat dan amalan kebaikan untuk merebut Jannah Allah..

Bila beberapa hari dah balik dekat sini..Aku terfikir.."Apa amalan yang aku dah buat untuk Allah hari ini?" Selain dari solat 5 waktu yang sengaja di lambat kan, takde apa amalan aku untuk Allah..Astaghfirullahalazim..

Cepat nya aku terlupa dan leka...



5 comments:

  1. Alhamdulillah semuanya selamat.. :)

    ReplyDelete
  2. Nina, anonymous yg atas tu bukan angah ye..

    subhanallah...kuhayati keagungan Allah ini...jika diizinkan Allah, nanti kite pegi same-same dilain kali yer..semoga apa yang dirasai, lalui, kekesalan diri ketika berada di sana akan diteruskan x kira di mana aje kite berade...semoga Allah merahmati & mengampuni dosa2 kite yg x terhitung byknye ni...amin..

    ReplyDelete
  3. amin...betul tu..jom kite kumpul duit n doa dari sekarang ada rezeki untuk pergi sane same-same..bestnyee.. ^_^

    ReplyDelete
  4. munken btol kata ko, aku munken blom bsedia...

    tp masih lagi berdoa akan mendapat panggilan...

    ReplyDelete
  5. kapten:bile kite dah terima panggilan tu, insyaallah..Kita pasti dah bersedia..^_^

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails