Friday, January 9, 2015

Banjir dan Prasangka Manusia

Dekat berita tv3 tadi.. Interview mangsa banjir dekat Kelantan..Makcik tu kata (aku translatekan)

"Tak pelah..Air naik lagi kita balik rumah cuci..Naik lagi, kita cuci lagi..Semua ni keje Allah memang kita tak boleh nak kata apa"

Sambil senyum gelak2 hepi..

Allah... Jangan nak cakap Allah turunkan musibah dekat sana sebab diorang banyak buat dosa. Tapi percayalah Allah turunkan musibah dekat diorang sebab diorang layak diberi ganjaran  syurga..

Kaji diri sendiri betul ke suci dari segala dosa sebelum sibuk menuding jari menuduh orang lain berdosa..

Nota kaki : Geram.. Bila orang bercakap macam takde iman..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails