Thursday, September 30, 2010

Berpisah dan Bertemu..

Malam tadi pergi Open House rumah salah seorang ahli jemaah umrah kitorang haritu.. Baru lah tau makcik ni Ahli Majlis Selayang rupanya..Tak tau pun..Padahal muka dia merata-rata dekat banner..Yela..Selayangkan..I tak tinggal situ...=p

Alhamdulillah boleh dikatakan separuh dari ahli rombongan yang datang.. Rasa rindu dekat Makkah dan Madinah makin menjadi-jadi bila semua cerita diingatkan semula... Ya Allah...Murahkan rezeki aku untuk kesana lagi....

nota kaki: Alhamdulillah..Allah dah permudahkan satu jawapan dalam hidup aku..Dalam dua bulan aku balik dari umrah..Persoalan dan teka teki 4 tahun berjaya dirungkai...Tak kiralah dari pihak mana jawapannya diterima.. Tapi satu keputusan telah dicapai..Alhamdulillah... Allah beri aku hati yang sangat-sangat redha dengan segala ketentuan...Walaupun kadang-kadang tertanya-tanya tentang sesuatu.. Hati aku tetap meyakinkan... "Nasrina...ini lah lagi satu pelajaran dalam hidup dekat dunia yang penuh lakonan,dugaan dan cabaran ni.."



Tuesday, September 28, 2010

Mencari Cinta Yang Terang...

Dalam mencari cinta..
aku temui panggilan CINTA abadi..
cinta yang takkan mengecewakan..
bahkan membahagiakan..
air mata darinya bukan air mata kekecewaan..
bahkan air mata keinsafan dan kehambaan..
berkongsi mencintaiNya..
bukan sesuatu yang menyakitkan..
bahkan menggembirakan..
Cinta yang tiada sempadan..
tiada halangan..
cuma harapan..
dibalas dengan keredhaan..
terimalah cintaku..
amin..amin..Ya rabb..



Thursday, September 23, 2010

Diam Membuahkan Hasil...

Assalamualaikum...

Fuuhhh...Sangat rindu dekat blog ni...Blog ni la penawar hati suka dan duka... Kesian pulak tengok lambat je pergerakan entry2nya disebabkan kelembapan tuannya...Sori ye blog..-_-" Ehh..Sori ye kepada yang sudi membaca blog yang bercampur-campur ceritanya ni.. ^_^

Ada sesuatu yang aku nak kongsikan... Berat aku dah turun 5.2kg!!\0/ Alhamdulillah...Berat sekarang dah 59.6kg \0/ Target sebenar 56kg..Untuk ke 56kg, aku taktau lah mampu ke tak..Sebab yang nak ke berat ni pun aku telah mengorbankan 'sesuatu'..

Nak bukti ke?Taddaaaaa....

Jun 2010

September 2010

Baju-baju semua dah longgar..Seronok gila dah tak yah risau-risau baju ketat sana ketat sini...Baju-baju lama dah boleh dipakai balik..Tak payah risau nak kena beli baju baru sebab asyik tak muat..Atau paksa jugak pakai baju-baju lama walaupun sendat.. Yey!!\0/ Doakan aku dapat kekalkan imej berbaju longgar ni ye.. ^_^v


nota kaki: Nasrina akan berusaha untuk bergiat aktif kepada blognya semula...

nota kaki 2: Nasrina sedang dalam proses melatih diri bersabar dan membaiki segala kesilapan diri... Ya Allah..Maafkan dosa hamba Mu ini yang sentiasa berjanji tetapi gagal menunaikan janji-janji nya... Banyaknya dosa aku...Banyaknya dosa aku...




Thursday, September 16, 2010

Ketenangan Hati~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails