Friday, January 9, 2015

Banjir dan Prasangka Manusia

Dekat berita tv3 tadi.. Interview mangsa banjir dekat Kelantan..Makcik tu kata (aku translatekan)

"Tak pelah..Air naik lagi kita balik rumah cuci..Naik lagi, kita cuci lagi..Semua ni keje Allah memang kita tak boleh nak kata apa"

Sambil senyum gelak2 hepi..

Allah... Jangan nak cakap Allah turunkan musibah dekat sana sebab diorang banyak buat dosa. Tapi percayalah Allah turunkan musibah dekat diorang sebab diorang layak diberi ganjaran  syurga..

Kaji diri sendiri betul ke suci dari segala dosa sebelum sibuk menuding jari menuduh orang lain berdosa..

Nota kaki : Geram.. Bila orang bercakap macam takde iman..

2 comments:

  1. bayangkan setiap kali mereka cuci itu, Allah cuci sekali dosa2 mereka yg lalu. kalau kita kat tempat mereka, mampu ke nak senyum lagi? hairan dgn manusia yg suka menghakimi manusia lain. mcm xtau yg Allah tu turunkan kesusahan bukan hanya atas sebab bala. tp sebagai peningkatan darjat dan penghapusan dosa.

    semoga mereka semua terus tabah. emo pulak dah ni

    ReplyDelete
  2. Kan nas kan...Ya Allah hebat betul iman dierg...Diuji dengan total lost, kemusnahan/hilang harta benda tempat tinggal, tapi masih mampu tersenyum..Ada yang siap tolak bantuan sebab dah dapat katanya, suruh bagi kat org lain yg belum dapat bantuan..MasyaAllah...mulia betul..Betapa manisnya ujian bilamana yang diuji itu redha dengan ujian yang Allah timpakan dan masih lagi berpegang teguh pada janji Allah..Allahuakbar...

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails