Friday, April 11, 2014

Semuanya Kerana Lagu Anak Nora dan MH 370

Assalamualaikum..

Jom! Cerita pasal Aisyah lagi..Hehe.. Blog ni dah jadi blog diari perkembangan Aisyah pulak.. Hee... Aisyah kan.. Semenjak dari dalam pantang lagi aku suka bagi dia dengar lagu Erti Al-Fatihah dari Voices of Ummi..Alah, lagu yang anak Nora nyanyi tu... Haha. Kakak aku bila dia tolong jagakan Aisyah masa aku pergi mana-mana, dia taktau macamana nak cari lagu tu, dia search dekat Google "Lagu yang anak Nora nyanyi" Hahaha! Keluar pulak tu.. Adeh..Kelakar betul..

Ok, ini lagu dia..Aku share dekat sini..




Selain lagu ni, aku selalu pasangkan juga lagu Bismillah Alhamdulillah.. Dua-dua lagu ni aku selalu dengar masa aku anak dara dulu lagi.. Ikim.fm selalu pasang pagi-pagi.. Otw nak pergi JKR dengar lagu ni.. Memang dah aim, insyaallah aku dah ada anak, lagu ni lah aku nak pasang..Hihi..Alhamdulillah.. Diperkenankan...^_^

Aisyah kalau aku pasang lagu ni dia pun mula la joget-joget.. Mulut nyanyi-nyanyi "emmm..emmmm" Bila penyanyi bukak tangan dia pun bukak tangan.Kemain lagi..

Lepastu, dekat rumah aku ni, kalau aku tak pasang cerita kartun dekat TV Al-Hijrah tu, aku biarkan je channel TV 1 sebab ayah mertua aku suka tengok TV 1.. TV 1 kan sekarang ni selalu ulang-ulang doakan untuk MH 370, sejak MH 370 hilang... Aku pun mesti join doakan sekali... Ada sekali tu, aku tengah main handphone..Aku tak join pun doa sebab busy layan customer..Sambil-sambil tu aku jeling jugak tengok Aisyah buat apa..Sekali, aku tengok dia tengah berdiri menyandar dekat kerusi, sambil mata dia pandang tv, tangan dia berdoa..Dari awal doa tu dibaca sampai habis..Itulah first time aku nampak..Nak nangis aku rasa.. Alhamdulillah..Sebab selama ni kalau lepas solat, kita tadah tangan pastu suruh dia tadah tangan sekali dia sengih-sengih je sambil main.. Kali ni dia buat terus tanpa disuruh... Alhamdulillah.. T_T

Lepas tu aku baru perasan lagu Voices of Ummi tu banyak yang tunjuk tadah tangan.. Mesti belajar dari situ jugak..




Gambar ni aku ambik masa dekat Baby Room dekat Tesco.. Suruh dia baca Bismillah.. Dia tadah tangan lepas tu sapu dekat muka..









Ni masa makan... Aku kata.."Aisyah kita nak makan..Baca Bismillah dulu.." Ikut mood dia jugak..Nasib baik time aku pegang kamera ni mood dia ok..haha. Laju le mak ko snap gambar...



Masa ni aku dengan mak aku tengah duduk dekat kerusi sementara tunggu ayah aku bayar barang-barang yang nak dibeli.. Tiba-tiba aku dengan mak aku pelik..Kenapa Aisyah tiba-tiba "emmm..emmm" Sambil tangan dia tadah tangan... Aku dengan mak aku diamlah..Nak dengar bunyi apa..Rupanya kedai sebelah tengah bukak cd bacaan ayat Al-Quran..Ohhh...Patut lah.. Aisyah memang automatik akan "emmm..emmm.." Bila dengar ayat Quran atau tengah azan..Tangan pun automatik berdoa...

 Alhamdulilillah... ^_^









2 comments:

  1. comelnya dia anak kita pun suka lagu tu..hari2 buka hp ibu..

    ReplyDelete
  2. Salam..hehe , samelahh ngan ank sedara sya , aleesya,,,, Dlu dye punn suke jgak dngar lagu erti al fateha n bismillah...siapp buat gaya lagii,,, skrng dh bsar ,, bosan lak dye dngar.. duk bkak tutup jee video tuu.. hehe..

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails