Friday, April 18, 2014

Fungsi Blog...(Ehh..Terselit Testimoni [5])

Assalamualaikum..

Lama dah tak bebel-bebelkan.. Sebenarnya, terciptanya blog aku ni dulu khas untuk membebel di dalam hati lalu diluahkan secara menaip..Haha. Siapa rajin, pergi baca balik entry tahun 2009..Semua bebel..Bebel..Bebel..Dan bebel... Korang taknak carikan?Ok takyah...

Apa yang aku nak ceritakan sebenarnya ni... Masih tengah cari idea ni sebenarnya..Haha. Series..Tangan je laju jalan..Emm.. Cerita hot sekarang, isu Wardina dengan Ustaz Don kan? Siapa NPD? Errghhh..Ntah sape-sape ntah..Di sebalik tabir je penulisan dia.. Semoga isu ni cepat selesai dan aku harap sangat nama Ustaz Don segera dibersihkan dan Wardina, dia cuma nak tahu benda yang dia rasa dia keliru.. Itu je aku  rasa.. Cuma tak payah lah share dari NPD tu kottt... Yang aku rasa tak hormat pun masa sebut nama Don je.. Buang terus panggilan ustaz tu.. Baik kalau Wardina terus je bagitau pendapat dia tanpa share video tu.. Ini pendapat akulah.. Aihh... Ntah lahkan.. Semoga Allah Maha Memberi Pertolongan membantu dalam menyelesaikan masalah ni secepat mungkin.. Kita ni manusia yang sentiasa dahagakan ilmu.. Takut jugak termasuk ilmu-ilmu yang salah...

Aku kan..Suka sangat dengar ceramah Ustaz Pahrol Mohamad Juoi.. Selalu aku dengar dekat IKIM.fm.. Kalau status-status FB Ustaz Pahrol, semuanya yang menggentar rasa.. Sama macam nama blog dia.. Gentar Rasa.. Apa yang Ustaz Pahrol cakapkan, selalu terkesan dekat hati.. Macam, "Ehh..Betullah".. Pastu tetibe termenung kejap.. Pastu tetibe bergenang air mata ni.. Huhu..

Kawan aku kata, kalau kita dengar percakapan/sharing daripada seseorang, lepas tu percakap/sharing orang tu sangat-sangat memberi kesan dekat orang yang mendengar percakapan tu, maknanya orang yang share cerita tu mesti mengamalkan apa yang dia cakapkan.. Sebab dia bercakap dan dia amalkan..Jadi, mesti apa yang dia cakapkan tu datang dari lubuk hati dia yang boleh memberi kesan dekat hati orang lain.. Allahuakbar.. Aku rasa Ustaz Pahrol mesti mengamalkan apa yang dia buat, sebab aku tau ramaaaiiii sangat yang pasti terkesan dengan apa sahaja perkongsian dari dia.. Cubalah dengar ceramah/tazkirah dia.. Mesti korang akan suka nak dengar lagi... ^_^

Ohh..Nak share cerita.. Dulukan..Dulu dulu..Dari tahun 1998 aku pakai cermin mata sampai sebelum kahwin, power mata aku belah kiri 100 belah kanan 100 jugak.. Tapi belah kanan ada silau 25.. Minggu lepas aku pergi cek mata,sebab aku selalu rasa pening and sakit kepala.. Doktor kata power cermin mata aku turun..Belah kiri jadi 75 je dan silau dah takde.. Sebab tu aku selalu pening.. Aku pakai cermin mata yang power lagi tinggi daripada sepatutnya. Pagi-pagi ok, bila petang mata aku dah stress.. 

Ohh, ye..Aku memang suka pergi cek mata dekat Dr. Anwar. Doktor mata yang bukak kedai cermin mata dia sendiri.. Kedai dia dekat Keramat.. Aku dah pergi dekat dia dari aku form 4 lagi.. Memang doktor mata keluarga lah kiranya..Aku suka pergi dekat dia sebab dia memang check mata kita betul-betul..Siap ada macam torchlight kecik nak teropong dalam mata kita.. Dia teropong mata aku dia kata mata aku bersih.. Aku tanyalah bersih macamana, dia kat takde bintik-bintik..Selalunya, bintik-bintik tu yang mengganggu mata kita.. Dia kata, power aku dah takde silau langsung dah.. Dia pelik sebab selalunya kalau lepas bersalin power akan naik mendadak .. Doktor tu tanya aku aku ada amalkan makan apa-apa ke sampai power mata aku boleh maintain elok, bahkan semakin elok walaupun baru lepas bersalin.. Muka aku biasa la blur.. Lepastu aku kata, makan apa ye doktor.. Takde makan apa-apa yang luar biasa pun... 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Weehh!! Series.. Tengah-tangah aku menaip ni baru aku terfikir.. Sebab Ephyra ke????? Adehhh..Asal saat ini baru aku teringat! Kalau tak dah boleh buat marketing dekat Doktor Anwar dah..Suruh dia promote Ephyra dekat customer dia..Haha. Adoih lee.. Aku memang la macamni.. Aku asyik la fikir, sebab aku banyak makan nasik ke (tak logik).. Sebab aku banyak makan telur ke(feveret sangat)..Sebab aku banyak minum air kosong ke.. Hahaha! Tak terfikir pun nak kempen Ephyra.. Padahal itu jelah supplement yang aku amalkan sekarang.. Emmmm..

Ada hikmah jugak bebel-bebel tanpa arah tujuan ni kan? Tiba-tiba dah terbuat testimoni sendiri..Haha. Ephyra memang banyaaaaakkkk sangat bahan-bahan yang baik.. Untuk sesiapa yang malas macam aku nak makan vitamin ni, memang elok lah consume Ephyra ni. Minum pagi-pagi.. Buat macam kita breakfast air oren..Hehe..

Okei.. Sampai disini sahaja bebelan saya.. Nak buat iklan kejap...






Aku ada buat HARGA RUNTUH EPHYRA dan ADA FREE GIFT SQUARE HIJAB untuk pembeli Ephyra..SQUARE HIJAB ni untuk nak habiskan stock yang ada ni je.. Siapa cepat, dia dapat.. Memang hot product.. Aku malas nak iklankan dah.. Nak bagi hadiah untuk pelanggan Ephyra aku pulak..Hehe.. Jom Whatssapp aku ye.. Aku bagi list harga baru.. 0193613164.. Jangan malu-malu untuk Whatsapp untuk dapatkan harga terbaik dari ladang.. ^_^









No comments:

Post a Comment

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails