Wednesday, January 29, 2014

PHASE 2: PENGALAMAN SELEPAS MENGGUNAKAN EPHYRA BERSAMA BLOG KASIH ALEEYA

Assalamualaikum..

Akhirnya, habis dah 30 paket Ephyra yang aku dapat hasil dari aku menang Phase 1 Contest Ephyra haritu... Alhamdulillah.. Aku sangat berpuas hati dengan hasilnya.. Aku ada share dalam beberapa entry aku yang lepas..

Banyak kebaikan yang aku perolehi daripada Ephyra ni.. Aku akan kongsikan kesemuanya dalam entry ni.. Yang paling buatkan aku sangat berpuas hati adalah.. Kesan lubang-lubang, parut jerawat dan warna kulit tidak sekata dekat muka aku ni semakin berkurang... Selama 30 hari aku minum Ephyra ni, memang takde satu jerawat pun yang naik.. Allah.. Hepi nya! Pada hal sebelum ni.. Tempat yang menjadi kegembiraan jerawat, memang muka aku nilah.. Huhu.. Sedey..

Aku sharekan gambar aku dekat FB..Saja nak tengok apa komen kawan-kawan aku.. Ini antaranya :-





Yang mula-mula tu bekas technician aku masa aku kerja JKR dulu.. 4 tahun duk ngadap aku jadi engineer dia.. Kompem la dia tau macamana muka aku sebelum ni sehingga dia bersetuju yang muka aku dah ok dari sebelum ni.. Huhu..  Dulu muka aku memang selalu sangat jerawat naik..Kalau sekali naik yang besar-besar.. Adeh.. Memang segan jugaklah nak mengadap client atau kontraktor..

Yang kedua tu pulak kawan aku Siti Hawa.. Jumpa aku untuk ambik shawl yang dia beli... Nak tanya depan-depan segan.. Dalam Whatsapp baru aku tanya.. Hehe.. Dia pun perasan muka aku dah semakin ok.. ^_^

Dan ada beberapa kawan aku yang dah join beli Ephyra ni bila tengok perubahan yang agak cepat dekat aku.. Alhamdulillah.. Benda baik perlu dikongsi bersama.. ^_^ Jom cantik sama- sama! Hehe

Meh aku share gambar sebelum dan selepas aku minum Ephyra ni...



Agak teruk jugak bekas-bekas jerawat dekat muka aku ni.. Dan jerawat kecik-kecik suka lah tumbuh menambahkan lagi sakit di hati ini.. hehe.. Gambar yang aku ambik ni aku tak pakai mekap tau.. Memang aku saje je.. Secalit bedak atau lipstik pun aku tak pakai.. Alhamdulillah.. Dah banyak sangat dah perubahan positif dekat muka aku ni.. Yang best ape tau? Kita rasa muka kita lembab-lembab bila pegang macam melantun lantun gebus gitu...Haha. Betul wehh... Tak caye pulak korang eh...

Ok la ok la.. Meh aku sharekan macamana muka aku sebelum ni... 




Jerawat besar-besar... Dan muka agak kusamkan! Wuuaaa! Nangis.. T_T Nampak kat pipi tu.. Hitam-hitam sebab parut jerawat.. Saket hati.. Kalau rajin nak cari lagi gambar aku penuh jerawat, g search dekat entry lama-lama aku.. Cukuplah dua ni je aku kongsikan.. Buat apa dikenang barang yang lepas.. Hehe..

Ok..Sekarang nak share kebaikan yang lain pulak.. Dekat entry sebelum ni aku ada bagitau yang bila aku membuang memang senang lawaskan? Bila dah consume dalam 20 paket macamtu, aku perasan yang Aisyah pun senang nak membuang.. Aisyah sekarang dah start makan bubur nasik yang pekat-pekat tu.. Roti, sayur semua aku bagi.. Selalu la jugak najis dia keras.. Yelah dah makan solid food, macamtu lah pulak hasilnya kan.. Tapi... Alhamdulillah makan la nasi ke, roti ke banyak mana pun.. Senang je dia membuang.. Lancar je.. Najis dia pun tak keras dah.. Hip hip hurey! Wehh.. Cuba tanya mak-mak mana yang tak rasa kesian bila tengok muka anak berkerut-kerut susah nak membuang? Haaa.. Sila jangan geli dengan kegembiraan ku ini.. ^_^

Lagi satu kegembiraan adalah, susu badan banyak.. Alhamdulillah.. Rezeki untuk Aisyah.. Aku memang bukan macam orang lain yang sampai bengkak-bengkak breast sebab penuh dengan air susu.. Mungkin badan aku produce susu cukup-cukup je untuk Aisyah..Aku direct breastfeed Aisyah dan 24jam depan mata dia.. Selalunya tengahari ke petang tu dah rasa kosong dah breast aku.. Alhamdulillah lepas consume Ephyra ni.. Memang tak pernah dah rasa kosong.. ^_^

Oh ye... Betul ke Ephyra ni memberikan tenaga dekat kita.? Pada aku ye.. Aku boleh je tidur lewat dalam pukul 1 lebih, bangun pukul 5.30 sebab Aisyah memang akan kejutkan dan satu hari pulak tak tidur sebab nak uruskan rumah dan Aisyah.. Alhamdulillah.. Takde pulak badan rasa penat.. Takde pulak rasa mengantuk yang melampau... Kalau sebelum ni.. Pukul 9 Aisyah dah tidur, aku join tidur sekali..Haha! 

Ramai jugak kawan-kawan aku tanya kebaikan Ephyra ni.. Dan memang aku bagitau apa yang aku rasa.. Alhamdulilah diorang percaya dengan testimoni aku ni.. Pada aku, kenapa produk ni sangat-sangat berkesan, sebab berasaskan bahan-bahan yang ada antioksida.. Memang badan kita ni bertoksin.. Kita perlukan makanan yang sihat untuk menyahkan toksin dari dalam badan kita.. Bila toksin dan bahan-bahan tak baik dah takde dalam badan kita, tu yang semua pun bersih aje.. Sampai muka pun jadi gebus-gebus..Hehe..

Nak share bahan-bahan dalam Ephyra ni dan kebaikannya. :-

1.Kolagen Ikan Laut Dalam
- kolagen tulen yang dihasilkan daripada spesis ikan putihlaut dalam dari PERANCIS
- Mengembalikan keremajaan kulit anda
- Mengandungi agen antioksida semulajadi yang melindungi sel-sel daripada radikal bebas.
- Menyokong penambahan lapisan kolagen untuk mengekalkan keanjalan kulit yang sihat dan dan tegang.

2. Buah Acai
- Buah Keajaiban dengan manfaat yang besar, seperti anti-penuaan, anti-bakteria, anti-kanser, anti-radang dan  menguatkan sistem kardiovaskular
- Kaya antioksida, mampu untuk mengurangkan risiko mempunyai kanser dan membantu melambatkan proses penuaan.
- kaya dengan sumber vitamin dan mineral, termasuk kandungan tinggi omega 6 dan omega 9
- Kaya dengan serat pemakanan, membantu untuk meningkatkan kesihatan sistem kardio vaskular, saluran penghadaman dan membantu mengawal paras kolesterol.

3. Gam Akasia
- Membantu meningkatkan tahap kolesterol HDL (kolesterol baik) dalam badan
- Membantu menyingkirkan toksin berbahaya yang terkumpul dalam sistem pencernaan
- Kaya dengan Serat yang menyerap toksin yang kemudiannya dikeluarkan melalui proses penghadaman

4. L-glutathione
- memperbaiki kulit untuk menjadi lebih lembut,halus dan dan lebih muda
- Satu agen yang kaya antioksida yang melindungi kulit terhadap kerosakan sel hasil proses pengoksidaan sekaligus melambatkan proses penuaan.
- Mengurangkan proses pembentukan pigmen , memberikan kulit anda penampilan yang lebih cerah dan berseri
- Membuang toksin dari dalam badan untuk meningkatkan sistem imunisasi

5. Asthaxanthin
- Memulihkan kesakitan sendi,sakit otot dan arthritis.
- Sangat bagus untuk mengurangkan kedutan dan garis halus, meningkatkan tahap kelembapan dan keanjalan kulit, menjadikan kulit lebih halus dan cerah berseri
- Meningkatkan daya tenaga dan stamina dalam badan


6. Serbuk tomato
- Mengandungi banyak vitamin A dan C
- Berkhasiat tinggi untuk meneutralkan radikal bebas yang berbahaya dalam aliran darah
- Membantu pesakit kencing manis untuk menjaga tahap gula darah mereka di bawah kawalan
- Vitamin A dalam tomato akan membuat rambut anda kuat dan berkilat,juga bagus untuk mata, gigi dan tulang.

7. Acerolla ceri
- Meningkatkan sistem imunisasi dalam badan , menguatkan hati, memperbaiki keadaan kulit  dan meningkatkan keupayaan badan untuk memulihkan dan memperbaharui tisu dengan cepat
- kandungan vitamin C yang tinggi dapat meransangkan pembentukan kolagen dalam badan, yang dapat menggantikan sel kulit menjadi sihat, halus dan lebih anjal.
- Membantu menguatkan sistem imunisasi dalam badan dan melindungi daripada penyakit kardiovaskular dan  masalah mata

8. Marigold bunga ekstrak
- Mengandungi pelbagai  karotenoid antioksida 
membantu melindungi sel-sel daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas, atau molekul berbahaya.
-berkesan dalam merawat pelbagai masalah kulit radang, kulit berjerawat dan eczema
- Menstabilkan kelembapan pada kulit anda, sekali gus ini bermanfaat bagi mereka yang mempunyai kulit yang sangat kering dan sensitif

9. Superberry
-diketahui mengandungi kandungan antioksida yang sangat tinggi.
-melindungi sel dari pengoksidaan dan meneutralkan radikal bebas.
-sumber terbaik untuk Vitamin C, Zat Besi, dan Potassium.


Haaa.. Banyakkan? Betulkan aku cakap semuanya menyihatkan dan banyak bahan antioksida..

Ok, tulah perkongsian tentang pengalaman aku minum Ephyra selama 30 hari ni.. Alhamdulillah.. Tak sia-sia aku berusaha masuk 3 kali semata-mata untuk mencuba produk ni.. Ada hasilnya.. Nak nangis happy.. T_T

Semoga ada rezeki menang phase ke 2 ni.. Andai kata takde rezeki menang, aku bersyukur menang Phase pertama ni.. Allah bagi aku peluang untuk mencuba produk yang sangat bagus.. Sesuai untuk aku dan insyaallah sesuai jugak untuk semua orang..Secara tak langsung, dalam nak mempromosikan produk ni dengan membuat contest, pada aku bos produk Ephyra ni nak memberi sedekah dan berkongsi kebaikan produk ni kepada orang lain secara percuma. Tak mengeluarkan sesen pun.Allahuakbar Semoga Allah memberkati usahanya dan melimpahkan rezeki yang tak terhingga untuk dia..Diam tak diam pasti ramai yang mendoakan dia... ^_^ 

 Boleh tengok banyak lagi testimoni di Oceanlife2u.com

Harga untuk Ephyra :-

1 kotak 30 sachet + 1 Recycle Bag + Shaker = RM197/Semenanjung
                                                       =  RM 207/SS

1 Kotak Trial Pack = RM 68 / Semenanjung
              = RM 78 / SS



Ok.. Sekian entry untuk Pengalaman Menggunakan Ephyra ni selama 30 hari.. ^_^v

Aku dah jadi dealer Ephyra untuk kawasan Ampang.. Jadi, yang duduk area Ampang, wangsa maju, keramat, setapak boleh contact aku ye.. Aku buat COD.. Dan untuk pos seluruh Semenanjung Malaysia, aku buat free postage.. ^_^

Jom beli Ephyra dengan aku dengan harga promosi.. ^_^

4 comments:

  1. Assalamualaikum nas, alhamdullilah, kesannya baik utk nas. syukur. pasni boleh stick lama dengan produk ni. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam.. Tulah.. Alhamdulillah.. Dah beli dah kotak kedua..Hihi..

      Delete
  2. Goodluck akak. Kita compete secara sihat ye. Moga2 kita sama2 menang contest ni. Lagi bertambah happy la klu menang. Btw Emi dah pun jadi dealer ephyra ni. Yela, sbb emi sendiri mmg rasa yakin dgn ephyra. Terus decide nk jadi dealer. Tak pernah kenal akak, tapi rasa mcm sekepala pulak kita ni sbb sama2 tgh gilakan produk ni. haha. Salam perkenalan akak. Selagi tak cuba selagi tu tak kenal kan? Mmg tak rugi cuba produk ephyra ni. berbaloi2.. Btw later klu akak nak beli Ephyra, blh sms/whatsapp emi 0145259353. Emi punya harga dah murah dh rasanya. Tp klu akak ada jumpa dealer yg jual lg murah & berbaloi, takpe la :)

    Eh, btw ada follow instagram pengasas Ephyra ni tak? Dia ada printscreen perenggan terakhir entry akak ni & pos kat instagram dia :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam Emi.. Good Luck jugak.. ^_^ Hihi.. oleh sebab akak pun gilakan produk ni, dan ramai kawan akak yang nak beli, akak terus jd dealer.. senang.. Hehe..

      Bila baca komen emi ni akak terus cari Instagram dia.. Ya Allah.. Bergenang pulak air mata masa baca tu.. T_T

      Delete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails