Tuesday, November 26, 2013

Rumah ke playground, playground ke rumah?

Assalamualaikum..

Entry ni sepatutnya update 2 minggu lepas.. Tapi asyik la tangguh..2 minggu ni asyik kena karang thesis..Supervisor dah suruh hantar. Kalau tak hantar, dia suruh extend lagi.. Woihh! Bila aku nak abeh kalau macamtu.. Makanya memaksa diri untuk buat jugak..Haha!Bila dah buat thesis,nak karang entry baru tak keluar-keluar pun ideanya.. Sebab asyik la terbayang graf yang nak di analisiskan. Haha!Yo yo o je kan? kononnnn sangat!

Ok, macam biasa, kita akan ceritakan perkara-perkara yang menarik berlaku dekat kitakan..? Macam aku, perkara yang sentiasa menarik dekat aku mestilah pasal Aisyah.. Hehe.. Jadi, korang yang baca pun terpaksalah buat-buat menarik jugak cerita pasal Asyah ni.. Haha. Sebab kalau nak cerita pasal benda lain, tak terkeluar pulak idea nak mengarang ni ha..

Entry lepas-lepas aku ada bagitaukan yang Aisyah dah tak boleh tinggal sorang dah atas katil. So, kitorang dah pasang balilk playpen aka katil dia tu.. Ingatkan bila dah pasang balik, selamat lah nak tinggalkan dia sorang-sorang dalam tu.. Rupanya tidak! Kita kena duduk jugak sebelah dia doplohpat jam.. Kenapa? Ok nanti aku cerita pasal dia dalam katil dia tu.. Korang tengok dulu macamana Aisyah bila atas katil dalam bilik aku dulu..



Boleh pulak dia nak main hujung-hujung tepi katil tu ha... Badan laju gerak ke depan ke belakang ke depan ke belakang.. Seriau gilee




Dah takde dah nak statik je kat belakang bantal tu.. Habis dilangkaunya bantal-bantal tu nak pergi dekat aku.. Tengok muka dia tu.. Sengih sengih.. Intai aku solat..Time ni aku  baru habis solat.. (Kantoi pulak aku habis je solat terus capai fon..Haha!) Sepanjang aku solat ok je dia tinjau-tinjau belakang bantal tu.. Dia tau aku dah habis baru dia langkau.. Fuuhhh.. Nasib baik...!


Berbalik kepada cerita Aisyah dah tak boleh duduk atas katil dah.. Ha... Tengok gambar ni...



Alaaa.. Takat tinjau je.. Apa lah bahaya sangat kannn...


Tak bahaya punnnn.... Boleh je pergi tempat lain tinggalkan je Aisyah dalam tu... Dia main tinjau-tinjau jeee...



Kalau lah betul dia tinjau-tinjau je..

Tapi tidak..



.


.


.


.


.


.


.


.


.


Haaaaaaa......... Dia nak berdiri ok..! Lepas tu gelak-gelak hepi gile.... Kita tak pandang dia, dia duk "hey!hey!" Bila kita pandang kemain gelak sampai telinga.. Lepas tu boleh pulak nak lepaskan dua2 tangan! -_-" Bedebush jatuh pun ilek je.. Kalau nangis pun kejap je buat lagi...

Mak mertua aku memang dah cuak gila dah tengok Aisyah macamtu.. Akhirnya dia pergi selongkar barang-barang dalam bilik dia... Nak cari ada tak apa-apa yang boleh dijadikan tempat yang selamat untuk Aisyah...


Akhirnyaa......










Tadaaaaaaaa.....







Duduk lah Aisyah dalam kelambu khemah tu... Haha! Dah rupa playground dekat shopping kompleks dah rumah ni...Haha!

Bila masukkan Aisyah dalam kelambu ni..Aisyah hepi ke tak eh? Duduk terkurung aje....Kesian jugak kat dia...


Tengok muka dia ni...Rasa-rasanya dia hepi ke tak?











nota kaki : Alhamdulillah..Membesar dengan sihat ye anak mak...

12 comments:

  1. katil dia tu x boleh ke bwh kan ke tilam dia? Kalau yg mak aku beli utk bdk2 ni, boleh rendahkan tilam dia.
    hai aisyah...seronoknye lah awak dok dalam kelambu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh li..nnti aku buat..lupe pulak boleh rendahkan..hihi

      Delete
  2. nas...ko bukak benda yg sangkut kat playpen yg tempat letak tilam tu..die ade papan camtu, ko letak kat bawah skali pastu letak tilam... so die bleh berdiri dlm tu tanpa boleh panjat keluar

    ReplyDelete
    Replies
    1. kihkih..same je mcm ili..baekk..nanti akan ku rendahkan katil itu...

      Delete
  3. haha , lawak la .. semua org cuak tengok .. yg baca entry ni pun cuak tengok gambar-2 tu .. at last bubuh dlm kelambu .. ke dpn ke blkg , sekali terbang ke dpn , haaaa x ke lagi cuak mcm tu , .. sis rasa kn , baby tu heppy la duduk dlm kelambu tu .. try tngok the last pic .

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha! mmg hepi hidayah.. tapi taknak duduk sorang..nak berteman aje.. ^_^

      Delete
  4. Wah bestnye mcm2 ade...k.nas smbung bljr ek. Bgusnye. Slmt berjaya. (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah sambung belajar.. tq watie :)

      Delete
  5. Slm kak nas. Jemput ke entri khas.

    http://miszwati88.blogspot.com/2013/11/nasrina-honey.html

    Tq! (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhhh!siap ade entry khas.. tq2..hihi

      Delete
  6. amboi, aktif betul anak dara akak nie..da bape bulan nie? hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah 6 bulan setengah.. insyaallah 3hb dec masuk 7 bulan.. =)

      Delete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails