Saturday, September 21, 2013

Rambut gugur bila baby start menyembur? Betul ke?

Assalamualaikum..

Ye betul... Aku mengalami nya sendiri.. Nangis...T_T Haritu masa pergi kenduri, masa Aisyah duk menyembur-nyembur, ex ofismate aku dah bagitau dah.. "Baby dah start menyembur? Gugurlahhh rambut lepas ni.." Masa tu perasaan aku macam.. Err..Yeke? Rambut aku bukan jenis gugur tiba-tiba tapi bila sikat, bila syampu, haaaaaa...Time tulah banyak gila tercabut. Kiranya rambut aku ni tak kuat lah...So aku abaikan je ayat tu...

Sekali! Selang dua tiga hari lepas kenduri tu, gila banyak rambut aku gugur kottttttt... Memang Aisyah makin aktif menyemburnya.. Rambut merata-rata..Melekat dekat bantal, jatuh dekat lantai. Huhhhhh..Dah kenapa nak gugur tiba-tiba..? Takkan tarikan elektrostatik dekat rumah ni tiba-tiba meninggi bila baby start menyembur..?Tensi tensi.. Tensi bila tengok bersepah rambut di mana-mana. Mengadu dekat Shahril.. Mengadu cepat-cepat supaya dia tak sakit mata tengok rambut tu.Kiranya sebelum dia tegur, kita mengadu dulu la..Maka, kes ini terjadi bukan disengajakan.. Haha! Shahril kata cuba pakai syampu yang beli dekat Nadia tu tiap kali mandi.. Tengok ada kesan tak.. Aku memang tak syampu rambut tiap kali mandi. Bila rasa nak syampu, baru aku syampu..Haha.

Aku pun syampu la tiap kali mandi.. Memang ada beza la.. Dah berkurang dah kadar kegugurannya..Kalau nak kata 100% tak gugur dah macam tipu sangatkan..Hehe.. Aku baru syampu dua kali pagi petang masa tu.. Dah nampak kesan dia..Series..Sebelum ni aku ingatkan rambut aku yang tak kuat tu adalah masalah keguguran rambut. Rupanya rambut gugur adalah rambut yang jatuh tiba-tiba..Ohoi..Seram... Rambut jatuh tanpa penyebab..

Entry ni aku buat sebab Anne bagitau rambut dia pun gugur jugak bila Zafry start menyembur. Haihh..Ni yang terpaksa promote syampu ni lagi ni..Haha.  Buat iklan tak berbayar lagi...Kihkih.. Sebelum ni aku dah bagitau pasal syampu yang aku dengan Shahril pakai. Cousin aku jual...

Ok,Amat berpuas hati sebab rambut aku dah tak gugur secara melampau lepas aku pakai syampu ni secara kerap.. Alhamdulillah.. Setel masalah sakit mata akibat rambut bersepah merata tempat.. wink!wink! *_*



2 comments:

  1. yup nas...teruk gugurnye. menangis aku tgk rambut gugur bnyk especially time mandi... brape lama pakai shampoo tu br berkesan?

    ReplyDelete
  2. Sekali je aku syampu dh nampak perubahan dia.. aku pun macam pelik campur tak caya.hehe

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails