Tuesday, August 6, 2013

Dengan Siapa Kita Boleh Bersalam?

Assalamualaikum..

Awal kahwin haritu cousin aku Nadia, sharekan gambar ni untuk aku. Dengan siapa kita boleh bersalam dan wajib menutup aurat. Kadang-kadang kita rasa boleh je ngan pakcik kita yang ni, boleh kotttt dengan sepupu kita yang ni... Tapi rupa-rupanya tak boleh. Ni bila dah kahwin ni, lagi bertambah orang yang boleh dan tak boleh salam dengan kita.. Jadi, sebagai perkongsian dan rujukan aku semula nanti, aku tepekkan carta ni.

Kesimpulan yang paling senang untuk belah suami adalah.... Yang kita boleh bersalam dan tak perlu bertudung litup hanyalah dengan AYAH dan ATUK suami kita SAHAJA. Anak-anak saudara, sepupu sepapat suami yang lelaki dont ever ever kita bersalam ye...

Tapi tulahkan... Kadang-kadang tu, budaya kita ni dah terbiasa sangat yang muda mesti salam yang tua. Dah terbiasa sampai dah lepas akhil baligh pun kita masih salam sebab nak tunjuk hormat. Acaner tu? Ili kata pakai sarung tangan.. Emmm...gud idea....hehe

2 comments:

  1. tulah nas...poster ni mmg ade kt umah koben print...selama ni mmg pakai sauk je salam kazen2, pakcik2...huhu..belah ayah aku mmg kiterg x salam kazen laki...belah mak mcm terlebih rapat kn, selambe je...huhu...tu yg aku dok fikir cmne la nk buat...sbb dah terbiasa semua mmg akn hulur je tgn...so utk bekap, aku beli la sarung tgn...supaya xde la tersipu2 ops x leh salam...x kisah lah org nk ckp mcm baik ke ape... Klu kite x start, sape lg kn..

    ReplyDelete
  2. Tapi aku rase kalau diorang nmpak kite pakai sarung tangan pon kompem tersipu sipu gak diorang.kehkeh..bukan nak tunjuk baik. Tapi, nak jugak ade peningkatan dalam diri ni.huhu

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails