Sunday, August 25, 2013

Cara Mengatasi Kelumumur dan Rambut Gugur

 Assalamualaikum

Hari ni aku nak share sesuatu dengan korang semua. Produk yang membantu dalam mengatasi kelumumur dekat abah Aisyah. Oh, dan juga rambut aku yang tak berapa kuat ni. Rambut aku asyik la gugur. Kalau syampu atau sikat rambut, bergumpal-gumpal dapat. Kalau jual dekat pembuat rambut palsu, boleh kaya kot aku. Haha!

Shahril kata dah try macam-macam jenis syampu untuk hilangkan kelumumur kat kepala dia tu. Tak berjaya pun. Paling ok dia kata, Hair and Shoulder. Tahan la dua hari rambut tak gatal dan takde kelumumur. Haha! Dua hari je.. Takdek maknanya ok.. Kena syampu rambut sentiasa setiap kali mandi kalau nak hilangkan rasa gatal dan kelumumur tu. Panjang je sikit rambut dah rimas. Kene potong pendek macam askar tu. Kalau tak, memang merenyam la kepala dia.

Aku pun search la dekat internet kenapa boleh jadi kelumur ni. Sebab rambut aku, memang tak pernah ada kelumumur. Aku pun jumpa la yang ni:

Punca kelemumur dari Yun Nam Hair Care
  1. Tidak cukup tidur, bekerja lebih masa
  2. Keletihan
  3. Cara hidup yang tertekan, selalu berasa gelisah
  4. Kekurangan nutrien penting
  5. Produk penjagaan rambut yang tidak sesuai
  6. Ketidakseimbangan kelenjar endokrin
  7. Makanan yang terlalu pedas 
Emm... Keletihan sangat ke laki aku ni.. Stress? Emm.. Ada perangai aku yang stresskan dia ke? Haha. Makanan terlalu pedas? Rumah mak mertua aku ni, cili padi adalah makanan larangan. Emm.. Jadi, aku buat kesimpulan, mungkin kurang nutrisi penting dekat rambut dia. Selaku isteri mithali, aku pun beli la syampu yang cousin aku duk cerita-cerita kat aku. Marine Essence Bamboo Salt. Aku beli disamping untuk hilangkan kelumumur, nak jugak bagi rambut aku ni kuat sikit. Taknak la gugur dan cepat putus.Orang kata lepas bersalin rambut lagi senang dan banyak gugur.. Oh tidak.. Baik berjaga-jaga dari sekarang. Kang cepat pulak botak aku ni. Rambutkan mahkota wanita. Eiccehh.. ^_^

Alhamdulillah. Lepas aku cuba syampu ni, rambut aku tak senang putus dan gugur.  Aku perasan rambut Shahril dah takde kelumumur masa tengah jalan-jalan haritu. Lepas dua tiga hari aku beli syampu ni. Aku nampak macam rambut dia hitam sihat-sihat gitu. Aku tanyalah dia, dia pakai syampu aku beli tu ke. Dia cakap haah. Ada gatal-gatal lagi tak? Dah takde dah dia kata. Kelumumur pun hilang dah.. Fuyyyoooooooo! Cayalah! Haha! Aku sendiri takjub.Cepat betul kesan dia.. Ni dah 3 minggu pakai. Syampu rambut pun taklah tiap-tiap hari. Bila rasa nak syampu, syampulah rambut tu. Kelumumur dah takde dah. Alhamdulillah.. Si isteri adalah sangat hepi sebab berjaya mencari penawar.. Kihkih.. Weh, ingat tak bangga ke? Dari sekolah menengah dia cari syampu yang sesuai, lepas kahwin jugak baru ditemui. Haha.

Oh ye..Lagi satu, syampu ni sangat wangi. Bau dia fresh je. Syampu ni sesuai untuk semua jenis rambut. Yang tak ok, dia okkan.. Yang dah sedia ada rambut sihat, disihatkan lagi.Takyah la nak pening fikir rambut kita ni rambut jenis kering ke rambut jenis berminyak.. Pakai sajoh..Semua info ni menurut apa yang diberitahu oleh cousin akulah.kihkih..

Ok, terima kasih kepada cousin ku. Kini suamiku boleh poyo-poyo selak rambut pakai jari macam iklan syampu.. Haha! Aku pun tak payah nak susah hati tengok sikat rambut yang ada gumpalan-gumpalan rambut aku. \0/
 
Siapa-siapa yang berminat boleh contact direct cousin aku ni ye.. Nak tanya lebih-lebih pasal syampu ni pun dia lebih arif kot. Aku buat testimoni untuk diri aku sendiri je.. Sebab pada aku benda yang baik perlu dihebah-hebahkan. Hehe.. 

contact je aku terus
Nas
019 3613164 (sms/whatsapp)

Supaya aku boleh bagi korang harga special..Hehe... 





#####Update tentang syampu ni yang terbaru..####

44 comments:

  1. tq singgah n folo glog sy..

    sama2 follower ke 65.. sgt kebetulan kan

    ReplyDelete
  2. Hehe..haahkan.. Tq jugak kat awak ye ^_^

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum awak. cousin awak ke yang jual syampoo ni? nak beli gak! rambut saya gugur dan cepat putus. pakai syampoo apa2 pun tak jalan.. ni email sheila - sheilashahfiekry@gmail.com.

    ReplyDelete
  4. waalaikumsalam.. haah..cousin sy yg jual.. ok, nnti sy email.. ^_^

    ReplyDelete
  5. terima kasih di atas perkongsian petua yg sgt menarik ini..macam best syampu tu..saya juga ada pendapat saya sendiri berkaitan rambut gugur..jemputlah ke blog saya http://kedaivitamin-ku.blogspot.com/2013/10/akhir-akhir-ini-saya-dapati-banyak.html

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum..saya berminat nk beli jugak...stress rambut banyak sangat gugur selepas bersalin...emailkan ke bbreena81@yahoo.com

    ReplyDelete
  7. salam...saya berminat nak beli shampoo nih...lepas bersalin rambut asyik gugur jer....boleh emailkan detail ke bbreena81@yahoo.com...thanks:)

    ReplyDelete
  8. Berminat.email kat sharmila_aru@hotmail.com

    ReplyDelete
  9. Nak more detail sharmila_aru@hotmail.com

    ReplyDelete
  10. Berminat.email kat sharmila_aru@hotmail.com

    ReplyDelete
  11. Berminat.email kat sharmila_aru@hotmail.com

    ReplyDelete
  12. Assalammualaikum. Saya nak jugak try syampu ni. Rambut saya ada kelumumur dan gugur. Emailkan detail ttg syampu ni kat saya puterinurnilam@gmail.com

    ReplyDelete
  13. berminat email me
    winieypooh@gmail.com

    ReplyDelete
  14. saya pun mengalami masalah y sama..so nk try lar..bole email sharifahedayu@gmail.com

    ReplyDelete
  15. saya pun mengalami masalah y sama..so nk tyr la..emel me sharifahedayu@gmail.com

    ReplyDelete
  16. nk jgk... Anitamohamad75@gmail.com��

    ReplyDelete
  17. Slm nk jgk..Anitamohamad75@gmail.com­čśâ

    ReplyDelete
  18. Emel me pls Norhazwani_89@yahoo.com. takot la botak

    ReplyDelete
  19. Nak jugak! Emel me pls Norhazwani_89@yahoo.com

    ReplyDelete
  20. emel please ke saadiah0705@gmail.com. tq

    ReplyDelete
  21. Saya bmnt jgk nk tray.rmbt byk gugur.email kn.sinar_cahaya83@yahoo.com

    ReplyDelete
  22. EMAIL PLEASE...shah.khafiza@gmail.com...tq

    ReplyDelete
  23. nak jgak...email pls shah.khafiza@gmail.com...tq

    ReplyDelete
  24. EMAIL PLEASE...shah.khafiza@gmail.com...tq

    ReplyDelete
  25. available lagi tak? email me please.. ss.zanuja@gmail.com .. tq

    ReplyDelete
  26. mntk wasapp ye..0142114213. rmbut dah teruk sgt lepas bersalin ari tu..mcm da nk botak je pale ni..

    ReplyDelete
  27. Salam, product ni boleh tumbuhkan balik x rambut yang dah gugur..?

    ReplyDelete
  28. Salam, product ni boleh tumbuhkn balik x rambut yang gugur??

    ReplyDelete
  29. Sy ada masalah rambut gugur..email sy kepopzaty@yahoo.com

    ReplyDelete
  30. Email sya pls..qielaare@gmail.com

    ReplyDelete
  31. Email saya please. Norazlyndarahman@gmail.com

    ReplyDelete
  32. Available lg x?Emel plz..lenyta_neth2@yahoo.com.rmbut gugur teruk sgt huhu..

    ReplyDelete
  33. Salam berminat dgn shampo,hrp boleh tolong email details di radziahaziz53@gmail.com

    ReplyDelete
  34. saya berminat... blh tlg email ke iedaziera@yahoo.com

    ReplyDelete
  35. Minat gak..wassap 0122504275..
    Harga dan mcmane nak beli?

    ReplyDelete
  36. macam best je..saya nak info lg..please email saya ye..
    ainnamokhtasor@gmil.com

    tq

    ReplyDelete
  37. Kat rumah, mmg shad pakai shampoo marine ni, seriously wangiiii sangat.. segar je pakai.. kelumumur memang kurang dan hampir tiada.. :D

    ReplyDelete
  38. saya nak.. blh email sy kat fazlienahasnol@gmail.com

    ReplyDelete
  39. camna nak order ni..rambut byk gugur

    ReplyDelete
  40. Berapa lama nampak kesan rambut tak gugur dah ek guna shampoo ni?

    ReplyDelete
  41. bpe ehhharge syampu nie

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails