Wednesday, July 17, 2013

Selimut Abah


Hi! Nama saya Aisyah... Mesti dah banyak kali baca pasal saya dekat dalam blog ni kan? Mak saya tengah masak dekat dapur. Jadi, harini biar Aisyah yang bercerita... ^_^ Eh lupa.. Assalamualaikum... Hehe..

 
Tapi... Emmm.. Nak cerita pasal apa eh...  Ha! Nak cerita pasal selimut abah lah... Saya suka sangat kalau mak saya balutkan saya dengan selimut abah saya ni. Sejukkkk... Wan kata, dia jahitkan selimut ni untuk abah masa abah dekat USM dulu.. Dah nak dekat 10 tahun dah selimut tu. Sebelum saya tunjuk selimut tu, meh saya cerita dulu pasal gaya tidur saya yang selalu buatkan mak saya risau nak tinggalkan saya sorang-sorang tu...

Adui..Malu pulak nak tunjuk gambar ni. Mulut saya tengah terbukak. Masa ni saya tengah tidur nyenyak sangat. Mak selalu kata kalau nak tau saya tengah nyenyak sangat tu, mulut saya terbukak.Hihi..

Macam-macam cara mak dah buat. Tak kiralah mak letakkan saya dekat bantal rendah ke....

Bantal tinggi ke.. Saya tetaaappp nak tido mengiring. 
 
 Walaupun masa saya mamai-mamai tu mak saya tidurkan saya terlentang... Saya tetap akan berpusing sendiri... Macam-macam cara mak nak bagi saya tidur statik. Beli bantal berlubang dekat kepala pun pernah. Tapi saya tak suka tidur pakai bantal tu.. Tak best...


Last-last mak buat penahan pakai bantal peluk dekat bawah tilam saya.. Susah lah jugak saya nak berpusing kalau makbuat macamni... T_T (tiru gaya nangis mak.Hihi)

Kadang-kadang mak nak tidurkan saya meniarap... Tapi saya tak boleh la nak tidur meniarap.. Dari saya mengantuk, saya terus rasa nak main, nak eksesaiz.. Tinjau kiri..Tinjau kanan... Seronok jugak tengok dunia dari sudut ni. Kehkeh.. Taknak la mak... Aisyah tak nak tidur meniarap.. Aisyah nak mengiring jugak...

Ok.. Kalau mak taknak Aisyah tidur mengiring...Mak selimutkan Aisyah dengan selimut abah.. Selimut tu sejuk, berat.. Lena Aisyah tidur.. Rasa macam kena peluk je...


Haaa.. Ni lah selimut abah..Sedap tau saya tidur pakai selimut abah ni...
Buktinya, saya tidur sambil senyum...^_^v  (tangan mak asyik ada kamera je ke?) Kalau mak tidurkan saya pakai selimut ni, mak tak payah nak jenguk-jenguk banyak kali. Insyaallah Aisyah akan tidur lena dengan senyuman. (macam lagu mami poko pulak)


Ok! Sekian cerita dari saya Aisyah..Assalamualaikum..Tata  ^_^


2 comments:

  1. kalau faheem & faqeeh, bukan takat mengiring je nas..pusing macam kipas heli, guling dari hujung dinding ke hujung dinding...kepung dengan bantal pun, dgn bantal skali masuk bawah katil...huhu~

    aisy makin booolat =P

    ReplyDelete
  2. Tulah li... Ni baru 2 bulan ni. Insyaallah nanti xtau la bepusing macamana. Kene extra careful hari ke hari.... Pipi je makin bolat li. Badan maintain tapi padat... :p Alhamdulillah...

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails