Wednesday, July 3, 2013

Majlis Kesyukuran

Assalamualaikum...

29 Jun 2013 Sabtu, berlangsungnya majlis kesyukuran sempena akad nikah Hanim & Jefri dan kelahiran Tengku Nur Aisyah.. Ecceh..Macam berita pulak.Hehe..Majlis ni kitorang buat sangat sederhana dan very the simple..

Untuk akad nikah akak aku, kitorang buat dekat Masjid Bukit Indah dan sekali gus lepas akad nikah selesai, mintak tok kadi tu bacakan doa selamat untuk Aisyah...Tamat je acara, jom balik rumah makan.. Untuk akak aku takdek majlis khatam quran ke apa-apa ke.. Untuk anak aku takdek marhaban ke, cukur jambul ke.. Semua takdok.. Memang semata-mata nak buat kenduri untuk meraikan sahaja.. Buat yang mana afdhal je...

Akak aku dah buat simple pelamin dekat dalam rumah. Dia sewa je barang-barang, lepas tu dia hias je sendiri pelamin tu. Untuk Aisyah.. Cukuplah baju berambu ramba..Haha! 

Ini lah kakak aku yang selalu menjadi bahan buli aku.. Dah kawen pun insyaallah..Akan tetapku buli... kuikui..Akak aku nih.. Katakanlah.. Kalau mak aku panggil.. "Ninaaaaaaa! Tolong amekkan beg tu" Pastu aku pandang tepi akak aku ada.. "Kak, g amek..mak suruh tu " Dia akan blur-blur g amek.. Haha! 


Ni lah sorang je kakak yang aku ada.. Gaduh la macamana pun.. Menyampah lah macamana pun.. Nak tarik rambutlah macamana pun.. Inilah kakak aku dunia akhirat..Kakak kesayangan aku. Semenjak aku bertunang.. Doa aku tak putus-putus kakak aku dipermudahkan jodoh oleh Allah dalam masa yang sekejap je selepas aku.. Alhamdulillah..Allah perkenankan...Aku tahu.. Bukan aku je yang doa macamni tapi semua ahli keluarga aku.. Semoga jodoh yang Allah pertemukan untuk kakak aku ni, jodoh yang membahagiakan kakak aku dan famili aku dunia akhirat..


Hamek baju rambu ramba mak pakai kan.. Neni dia lah yang beli ni.. Biar baju takdek lengan kata neninya takut panas..Haha..Adeh la Aisyah.. Dalam masjid pun cekci... Maafkan lah mak ye nak..Aisyah pandai sangat amek hati wan umi dia (kakak mak aku).. Duk terkekek-kekek gelak pastu berbunyi bunyi suara macam nak bercakap. Macam tau sangat yang umi tu lah yang selalu doakan mak dia ni. Dari kecik sampai besar..Nak periksa, nak jodoh, masa nak bersalin aishh semualah... Umi ni lah tempat aku selalu mintak tolong doakan untuk aku selain mak dengan ayah aku...


Inilah umi aku.. Aisyah tengah ngekek gelak kat atas tu tengah borak ngan umi lah tu...

Ini abah Aisyah..Hehe. tetibe... (Kenapa orang baju kelabu dekat belakang tu buat pandangan jeles yang aku dah kurus?) Oke abaikan dia.. Sambung balik... Masa ni, neni dah bawak lari balik Aisyah sebab Aisyah dah ter poo poo.. Mak nya yang bijak pandai ni tersalah bawak beg.. Terbawak beg baju sendiri..Haha! Adeh la.. Neni bawak balik dulu sebab maknya sebok nak bergambar lagi...


Neni asyik dengan Aisyah je.. Macam Aisyah pulak pengantin haritu...Kehkeh...

 Dengan adik aku dan sepupu sepupu yang budget kurus semuanye....

 Pengantin dan sepupu sepapat..

 Ini tokey homestay.. Sesiapa nak homestay dekat Temerloh, Pahang boleh contact makcik aku ni. Boleh cek dekat entry lama aku atau FB homestay ni sendiri. Linda Homestay.


 Gambar Aisyah lagi... Muka meronta-ronta... Nak mak dukung ye?

Ini dah dekat rumah...Bawah khemah..Ila datang... Muammar anak dia yang ensem itam manisssssss pun ade.. Akan ku ajar anak ku untuk menundukkan pandangannya...Agar tidak menjadi seperti emaknya.. -_-"


Thanks separuh daripada 8d8! You make my day... Eccehh...Bila lepak ngan diorang ni mulalah rasa solo.. Sebab Aisyah tengah sedap tido kan.. Dah lama lepas tu sendiri yang duk rindu kat anak. Rasa macam ada yang kurang... 

Ha baju itam tu tau sapa? Akak aku dah tukar bajunya... Tak pakai baju pengantin dah... Inai di jari sebagai bukti... Hehe..

Ayah aku duk bizi ke hulur ke hilir.. Gambarnya takdek pulak.. Aih la abah...


Ha! Ade pun... Puas cari.. Abah yang kuat nangis.. Baru baca ayat nak wakilkan wali dekat tok kadi pun dah tersekat sekat suara tahan nangis.. Kihkih.. Manje angat iye tuuuuu.....



Ok daaaa.....Assalamualaikum... ^_^v






2 comments:

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails