Sunday, July 7, 2013

Emak

Assalamualaikum..

Kenapa EMAK?

Soalan yang orang selalu tanya aku bila aku kata Aisy akan panggil aku emak..Ramai yang tanya, "Kenapa bukan mama,ummi,ibu,mummy... Emak dah tak modern... "

Emm...

Jawapan aku? Sebab 'emak' lebih dekat dengan jiwa aku.. Lebih rasa ke'emak'kan untuk aku bila aku bahasakan diri aku emak..

Mungkin sebab aku panggil mak aku emak... Jadi, aku nak anak aku panggil aku emak..

Mungkin sebab dulu masa aku join komander, budak-budak komander panggil aku emak sebab diorang kata perangai aku yang risau terlebih pasal diorang macam perangai mak-mak orang. Mungkin itu yang buatkan aku dah terbiasa digelar emak..

Mungkin jugak sebab aku taknak panggilan emak makin hilang satu hari nanti bila semua orang dah bertukar kepada panggilan yang lebih moden. Anak cucu dah tak biasa dengan panggilan emak...Hey!mak korang ni panggil nenek korang emak ye!...

Mungkin sebab aku adalah melayu kuno..Haha.. Tapi nak parti islam memerintah.. (Eh, tetibe sangat)

Lain orang lain citarasanya.. Lain orang lain impian dia... Yang pastinya, semua gelaran tetap merujuk kepada orang yang sama.... Tetap menjadi manusia no satu di hati semua orang. Tetap menjadi seseorang yang memegang amanah Allah untuk mencorakkan zuriat selari dengan ajaran Allah... Aduhai..besarnya tanggungjawab.... Moga Allah sentiasa membantu menunjukkan jalan yang lurus menuju keredhaanNya...


Aisyah

 Aisyah dengan emak

Aisyah dengan emak mak...



Nota kaki: bila tengok gaya Aisyah dalam entry stroller sebelum ni, macam tengah buat peace pulak dalam sarung tangan tu...kihkih


No comments:

Post a Comment

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails