Wednesday, July 10, 2013

Di hari pertama puasa nak buat entry pasal makan

Assalamualaikum..

Ok tak tajuk entry ni? Kihkih... Duk belek-belek gambar yang ada dalam simpanan, terasa nak jugak update pasal macaroni goreng merangkap macaroni bakar aku nih. Sebab first time buat n aku rasa agak yummehh jugak rasanya.. Bukan aku yang cakap yee.. Adik aku dengan mak mertua kata sedap..Haha

Mula-mula nak buat macaroni bakar je. Tapi bila aku nampak ada cheese dalam peti ais, terus nak buat dua-dua..Nak resipi ke? Aku pun google je dekat MyResipi. Hihi.. Tapi syarat kesedapannya? Tomato sos sila banyak yeeee...Nyum nyum...
 

Macaroni goreng yang dah di bakar

Ok.. Jom update pasal makan-makan pulak jom. Ni Isnin lepas.. Tiba-tiba kakak aku ajak pergi makan ramai-ramai. Dekat Chop n Steak Kampung Baru tu. Abang Ipar aku nak belanja katanya.Yey!Makan! Kitorang ni memang takde tempat lain kalau nak berkumpul. Memang asyik dekat sinilah tempat nya.

First time bawak Aisyah jalan malam. Alhamdulillah. Ok je.. Mula-mula pakai topi. Bila tengok dia rimas, terus bukak.Nak lapang je kepala agaknya..





Percaya tak aku dengan Shahril tak pernah lagi amek gambar bertiga dengan Aisyah. Last masa hari first Aisyah lahir yang aku still terbaring atas katil depan lif dekat hospital tu. Ha lepas tu, gambar bawah ni yang kedua...Punyalah lama sampai Aisyah pun dah pandai pandang kamera..Haha

Atuk dengan neni tiap-tiap hari mesti nak jumpa Aisyah.. Kalau tak jumpa duk puluh kali kata rinduuuu kat rumah tu..


Ok sekian... Hari ni nak masak sambal tumis.Mak ada bagi masak lemak ikan patin, tinggal panaskan je.. Masak lemak ikan patin dengan sambal tumis. Perrgghhhh.. (Apsal meleleh air liur pulak nih)


Ok daaa....



No comments:

Post a Comment

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails