Saturday, June 15, 2013

Aku dan coklat


Assalamualaikum

Entry ni aku dah buat masa aku tengah sarat haritu..Duk duduk dalam draft aku tak publishkan..Yeyyy!! Dah merdeka!Harini hari ke 44 berpantang..Yeyy!!

 Hamek muka hepi aku..Kehkeh... Ini gambar tengah tunggu hari...Tengah sarat..Aisy dalam perut lagi...

************* 

Perempuan dan coklat tak dapat dipisahkan kan…? Ramai betul yang suka makan coklat.. Korang pun mesti suka kan? Aku suka tengok rancangan-rancangan tv yang kalau bercerita pasal cara pembuatan coklat..Pastu hias-hias coklat tu jadi cantik..Perghh.. Memang best.. Lepastu tengok diorang makan-makan coklat kasik orang luar tv terliur… Perrgghhh lagik..

Tapi………… Aku adalah kureng sikit dengan coklat.. Kalau aiskrim, aku lagi suka vanilla.. Kalau kek, aku lagi suka yang rasa butter tu je.. Kalau kuih raya, aku tak amek pun kalau kuih tu bersalut coklat bagai..Kalau…Kalau apa lagi eh? Apa-apa je lah kalau berkisarkan coklat aku agak kureng sikit….

Masa sekolah dulu, biasa lah kan.. Konon-konon kalau ada orang nak kenal ke.. Nak bagi request ke.. Mesti nak bagi coklat.. Adeh.. -_-“ Tau ape aku buat? Aku amek je kad dia, simpan pembalut dia.. Coklat, tawaf satu dorm atau satu kelas… Tak kisah lah coklat tu kecik ke besar ke.. Memang tawaf jugak lah.. Tapi kalau dapat dari si ensem sikit penghantarnya, rasa lah secubit..Mana tau dari tekak turun ke hati..Haha.

Kenapa eh aku tak suka coklat? Mungkin sebab terlekat-lekat dekat tekak tu kot.. Jadi aku cepat haus.. Lalu aku tak suka perasaan itu..

Tapi, kalau nak diikutkan sejarah masa kecik, takdelah sampai tak makan langsungkan.. Kalau coklat tu rasa nyum nyum.. Aku makan.. Contohnya Nutella.. Ya Allah sodapnye! Dulu ingat lagi masa kecik-kecik.. Abah suka borong nutella dalam bekas kecik tu banyak-banyak..Makan tu je keje aku ngan akak aku. Sekarang dah takdek Nutella dalam bekas kecik tu kan.. Ada dalam macam bekas jem tu je.. Tak makan pun aku. Tak terliur pun.

Lepas tu, coklat Van Houten dulu.. Duk zaman femes Thunder Cat dengan Transformer katun dulu tu.. Banyak je jugak ayah aku borong.. Sejak bila aku tak suka coklat nih??Konpius…

                                                                          **************
Ok, kisah awal mengandung… Aku adalah taknak makan nasik… Aku adalah tak lalu nak 
makan nasik.. Tekak ni asyik loya je.. Air liur terkumpul dalam mulut ni tak tercakap byknye macamana.. Nak telan rasa nak muntah..Haiyyoo.. Dan aku adalah bukan penggemar asam.. Try jugak makan asam, ramai sangat bagi petua tu.. Tapi bukan untuk aku.. Tekak tak boleh masuk jugak..
Dah la time awal 3 bulan tu aku ada kelas 3 hari seminggu.. Allah.. Dalam kelas duk tahan loya je.. Tau apa aku buat? Borong coklat cadburry banyak-banyak.. Tekak aku boleh dengan coklat je.. Dari mula kelas sampai abes kelas… Tanpa mengosongkan mulut…Duk kemam coklat tu. Ada satu hari tu aku duduk sebelah Anne.. Time tu kawan-kawn aku semua taktau lagi aku mengandung… Aku dah cuba nyorok coklat tu dalam pensel case sebab aku agak Anne mesti pelik tengok aku kunyah coklat. Dengan muka pelik Anne tanya aku..

Anne : Sejak bila Nasrina makan coklat?
Aku: Errr… (muka kantoi)
Anne : Ko ngandung eh?
Nas: Hee… Err.. Haah Ne..
Anne: Dah agak dah..Tu yang pelik tu sejak bile ko makan coklat. Berapa bulan dah Nas?
Nas: Alhamdulillah..Dah 2 bulan..
Anne: Aku pun dah nak dua bulan…
Aku: Yeke…….???Haha!

Ok… Anne pun ngandung gak time tu rupenye.. Haha! Sama-sama nyorok rupanya.. Lepas tu, apa-apa je hal tengah pregnant ni Anne la mangsanya.. Ehh..Dah topik lain.. Haaa.. Time ngandung ni lah.. Yang tak suka jadi suka… Yang suka jadi tak suka.. Macam nasik tu lah.. Aku pantang nampak nasik sebelum ni..Tetibe time tu bau nasik pun boleh macam nak nangis sebab loya.


Dan…. Penemuan baru diwaktu mengandung ini adalah…. Makan kek coklat yang super berkerim dan disukai ramai… Extra Moist Chocolate Cake… Ada brader dekat ofis aku jual... Aku try la beli.. Nyum nyum memang sedap.. Coklatnya tak muak lepas tu manis dia tu dekat coklat je... Dekat kek rasa-rasa normal gitu... N kek dia pada aku lahkan.. Lembab-lembab bersarang tu.. Aku tak minat sangat kalau kek tu padat…Cepat muak pada aku..

Aku makan-makan dengan Shahril.. Bagi mak aku rasa, adik aku rasa, cousin aku rasa.. Semua cakap sedap.. Ahha! Apa lagilah yang tak timbul dekat kepala aku ni kalau bukan bisnes je kan… Aku pun buat keputusan nak jadi ejen jual kek ni.. N oleh sebab kek ni baruuuuuuuu sangat diperkenalkan, ramai la jugak orang taktau lagi dengan kesedapannya.. Benda yang sedap perlu dikongsikan kan? Hehe..
Sudu disediakan dalam bekas tu. Kiranya macam makan aiskrimlah.. Letak dalam peti ais lagi nyum nyum… Tapi kawan aku yang dah beli dari aku, lain pulak yang dicubanya.. Dia masuk balik kek tu dalam oven.. Bagi panas.. Lagi menjilat jari katanya.. Terus nak oder lagi.. Dia kata betul lah.. Asyik nak lagi nak lagi je..Haaa.. Kan dah cakap.. Orang tak suka coklat pun suka.. Apa lagi yang memang dah sangat suka coklatkan..Hehe..

Ok, inilah rupa Extra Moist Chocolate Cake ni..

 
Kek sebelum di letakkan coklat cair.. (Coklat cair didatangkan dalam bekas yang berasingan. Sebab nak ikut selera sendiri nak coklat banyak mana)

 
Ni lepas dah letak coklat... Yummehhh

 
Yummehhh lagikk. Bekas ni adalah saiz S..
 Sebelum aku bersalin haritu memang tiap minggu aku restock.. Bila aku berpantang aku stopkan dulu amek oder...Ni dah habis pantang.. Mulakan aktiviti! (Gambar ni masa restock yang ke 4)



Harga Kek Saiz S: RM 6.90 sebekas
Harga Kek Saiz Mini : RM 2.90 sebekas

Penghantaran percuma untuk sekitar Kuala Lumpur/Ampang/Batu Cave/Selayang
Minimum oder : 10 bekas untuk saiz S / 15 bekas untuk saiz MINI

**kalau nak sikit je,boleh datang amek sendiri.. Dekat area Kem Wardieburn, Setapak.


Penghantaran pos tak dibuat.. Sebab kek kan.. Kang berkulat lah apa lah..Susah jadinya.. ^_^
Untuk yang berada berdekatan dengan area atas ni, boleh lah calling-calling atau email ye…
019-361 3164 mesej/@whatsup
nashoney27@yahoo.com

















No comments:

Post a Comment

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails