Saturday, May 25, 2013

Cukur Rambut Aisyah

Assalamualaikum....

Hari jumaat 24 mei 2013 genap Aisyah 22 hari... Dah tiga minggu Aisyah dilahirkan... Alhamdulillah.. Hari ke 21 selesai buat aqiqah untuk Aisyah.. Shahril minta EZ Qurban untuk sempurnakan aqiqah untuk Aisyah.. Masih belum berkesempatan nak buat kenduri...

Pagi tadi, aku dengan Shahril cukur rambut Aisyah sendiri... Amek berkat hari Jumaat dan kebetulan cuti dan semalam Aisyah 21 hari.. Nak kejar hari ke 7 takde rezeki sebab aku dengan Aisyah kene tidur dekat HKL... Aisyah kene tidur bawah lampu biru... Huhu..

2 jam jugak kitorang cukur rambut Aisyah.. Berpeluh peluh jadinya.. Dengan cuaknya lagi.. Yelah..kepala baby lembut lagikan.. Paling mencabar rambut dekat belah belakang..

Yang bestnya, masa sesi mencukur ni, macam macam gaya Aisyah buat.. Dia pun bagi kerjasama dekat mak dengan abah dia... Terhibur betul hati tengok gelagat Aisyah...

Kitorang gunting dulu rambut dia.. Bila dah pendek, baru cukur pakai gillette.. Memang saspen.. Gigil gigil tangan nak buat.. Tapi kitorang kuatkan hati jugak.. Taknak hantar kedai.. Mulut tak putus putus selawat n doa moga Allah mudahkan.. Akhirnya berjaya! Alhamdulillah... Dah takde dah rambut Aisyah yang dari dalam perut tu.. Hehe

Lepas ni sesi menimbang n sedekahkan dekat anak anak yatim insyaallah... ^_^



4 comments:

  1. Salam, Alhamdulillah.. permata hati yang comel, tahniah ya..

    terima kasih kerana berkongsi resepi sotong goreng tepung tu ya, memang rangup... terbaekkkk!!

    http://sariyusa.blogspot.com/2013/06/sotong-goreng-tepung-rangup.html

    ReplyDelete
  2. Salam..terima kasih sbb cuba resipi tu.hehe...thanks jugak utk entry tu! ^_^

    ReplyDelete
  3. Tahniah nasrina...hehe comel sgt aisyah..nnti boleh kwn ngan aqil - dewina pauzi -

    ReplyDelete
  4. Hehe...tengkiu dewi.. Tulah. Nnti boleh men same2... :p

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails