Thursday, January 24, 2013

Salam Maulidur Rasul


Assalamualaikum....

Salam Maulidur Rasul untuk semua... Jom perbanyakkan selawat hari ni... Awal pagi lagi nih.. Jom amalkan sunnah rasulullah pagi-pagi ni.. Kita mulakan dengan solat dhuha....^_^


Dah buat? Ok jom buat kerja-kerja yang sepatutnya kita buat harini...Aku macam hari-hari biasa di bulan Januari ni, hari cuti ni pun kena kerja... Ikhlaskan hati.. Allah Maha Tahu apa yang terbaik untuk hamba DIA kan.. Jom.... Mari pergi site...^_^

Ya Hanana Dengan Lirik... Alangkah beruntungnya kita...Allahuakbar... T_T



" Betapa Beruntungnya Kami "

Telah muncul agama yang didukung,
Telah muncul agama yang didukung dengan munculnya sang Nabi Ahmad,
Betapa beruntungnya kami dengan Muhammad,
Itulah anugerah dari Allah.

Betapa beruntungnya kami,
Diistimewakan dengan as-Sab’ul Matsany (al-Fatihah),
Penghimpun rahsia setiap makna, tiada yang setanding dengannya,
dan Allah mewahyukannya kepadanya (Muhammad SAW),

Betapa beruntungnya kami,
Ketika di Makkah bulan tampak terbelah deminya (Muhammad SAW),
lalu kabilah Mudhar (kabilah Muhammad SAW) dibanggakan di atas seluruh manusia.

Betapa beruntungnya kami,
Beliau adalah manusia yang terbaik ciptaannya, dan teragung akhlaknya,
Menjadi sebutan barat dan di timur.
Segala puji bagi Allah,

Betapa beruntungnya kami,
Berselawatlah kepada sebaik-baik manusia, yang terpilih,
Sang bulan purnama,
Berselawatlah dan sampaikan salam kepadanya,
kelak ia akan memberi syafaat kita di hari kebangkitan.

Betapa beruntungnya kami.
Sumber



3 comments:

  1. assalamualaikummm....

    selawat ke atas nabi...muhammad ya rasulullah.....(sile lagukan dgn dendangan raihan ye...)

    nina..ape khabar, mom to be????
    semoga sehat selalu..bestnye nengok sotong goreng tepung kat bawah tu..nnt jumpa insyaAllah buatkan yer??

    bye ...i miss uuu..
    (angah masih simpan diary and calender)

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum...salam maulidur-rasul..

    selawat ke atas nabi...muhammad ya rasulallah..(sile lagukan dgn dendangan raihan ye...)

    nina..ape khabar mom to be???
    semoga sehat selalu... sedap betul nampaknye sotong goreng tepung kt bwh tuh..nnt jumapa insyaAllah buatkan yer..
    ok bye-bye i miss u..
    (angah masih simpan diary & calendar tuh..bilelah nk bagi ye?)

    ReplyDelete
  3. ohhoii...Salam maulidur rasul jugek...^_^

    diriku asek tertanya-tanya di mana kah dirimu... Diam je..Selalu ade jugak calling2 atau komen2..bizi kah? diri ku memang agak bizi sekarang ni..lama gile tak jumpe korang..umi, mak long sume... T_T

    Mom to be Alhamdulillah sehat... Dah tak boyak2 dah macam first trimester ritu asek meludah je..kuikui...

    Nak adiah arijadi..Selain kalender ngan diari ye..haha

    miss u 2 3 4.. =p

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails