Wednesday, September 5, 2012

Cerita Raya Aku...

Eh eh... Tahun ni tahun pertama aku beraya sebagai seorang isteri... Lambat pulak nak mengupdatenye ye... 

Di pagi 1 Syawal, beraya dekat Setapak dulu... Petang baru balik Temerloh.. Beraya kat Temerloh sampai raya ke-3..Wiihhuuu \0/ Raya ke 4 pulak balik Seremban... Kampung Shahril..

Di malam raya, Shahril bakar satay kat belakang rumah... Satay  ayam n daging yang diperap sendiri bahan-bahannya..Sodap gak...Rasa macam kat kedai..Nyum nyum...Terer terer.... Lepas bakar satay, plan asal untuk merayap ke jalan TAR ditukar kepada merayap ke JJ Wangsa Maju... Aku malas naik LRT..huhu...

Dua malam dekat Temerloh, aku dengan Shahril tak tido rumah nenek aku.. Tapi kitorang tido dekat Hotel Sri Malaysia.. Gedik tak? Gedik tak? hehe.. Makcu aku belanja.. Katanya, "Kan makcu tak bagi hadiah  kawen lagi... Makcu belanjalah tido dua malam dekat hotel. Pengantin baru lagikan..." Yeeyyy!! Kata orang rezeki jangan ditolak... \0/

Oh ye..Tiada sebarang gambar sebab nak tengok ke gambar sorang pakai baju hijau, sorang pakai baju biru?Gila tak sedondon di pagi raya..Kehkeh.. N tangkap gambar pun dalam henpon je... Tak save dalam komputer pun lagi...Sempoiii...

Raya aku tahun ni amatlah berbeza dengan tahun-tahun sebelum ni... Si Pemalas telah menjadi Si Rajin. \0/ Bayangkanlah..Sebelum ni mana lah ada sangat orang datang beraya dekat rumah aku.. N kitorang pun bukanlah jenis rajin sangat beraya dekat rumah orang.. Tahun ni? Gulp...! Orang datang tak putus-putus...
Orang putus je datang, kitorang pulak pergi rumah orang lain... Famili Shahril memang jenis yang beraya n menyambut/meraikan tetamu gila-gila punya.. Kalau orang datang pagi atau petang? Siap lah mee goreng/Mee kari/Mihun 2 3 bungkus siap terhidang... Kalau orang datang tengahari atau malam? Siaplah nasik putih dengan lauk yang pelbagai.. Belum lagi segala kuih, kek, kerepek, air pelbagai perisa yang dihidangkan... Gulp! Agak kejutan budaya aku... Kenapa kejutan budaya? Sebab tahun-tahun sebelum ni mana korang rasa watak aku? Dalam bilik tengah tido... zzzZZZzzzz....~ Atau pun tengah main komputer... =D

Tahun ni agak berbeza... watak aku banyak dekat dapur... Pewwwiitt... Bangga ngan diri sendiri.. Masak air.. (Paling hebat pun teh o je) Masak lauk pauk yang setakat ni kalau lauk yang aku masak mesti licin n dipuji kesedapannye.. :"> Adoi riak lak... N kadang-kadang standby pizza dalam peti ais.. Kalau orang datang, bakar je... Sebagai tambahan menu...Hihi genies tak aku...?

Apa lagi eh cite aku? Dah lah... Sekian cerita raya aku... 


nota kaki : Ada tak lebih kurang cerita raya Aaron Aziz..kehkeh....




Sambungan cerita....
.
.
.
.
.
Minggu lepas, pergi beraya dekat rumah kawan-kawan Shahril... Ramai betul yang tegur kata muka kitorang ni masuk... Yeke? Ada adik kawan dia siap tanya.. Korang ni adik beradik ke sepupu ke ape eh? Bila cakap husband n wife dia tanya kenapa sama sangatttttttt!... Yeke???? Tang mana yang samanye? Ramai yang kata kalau muka serasi, jodoh nya panjang... Insyaallah...Doakan ye... Semoga panjangggggggg hingga ke syurga... ^_^v


Ok dah abes dah cerita.... ^_^

Eh ada lagi satulah..... Alhamdulillah...Mencurah-curah rezeki Ramadhan dan Syawal aku... Semoga aku sentiasa menjadi orang yang bersyukur... Terima kasih Ya Allah... Nanti aku akan bagitaulah eh berita gembira tuh... Belum tiba masanya untuk dikongsikan dekat sini...

Apa yang aku pelajari buat waktu sekarang ni... Bila kita berniat yang baik-baik untuk mak dengan ayah kita... Rezeki yang Allah bagi memang mencurah-curah... Subhanallah... Alhamdulillah....^_^ Siapa yang takde mak ayah, cari lah adik beradik mak ayah kita atau atuk dan nenek kita... Janji Allah itu PASTI... =) 


2 comments:

  1. hehe...1st year raye as a wife, aku culture shock jugak..huhu..
    family shahril mcm family koben yg sgt meraikan tetamu & rajin ziarah org...sgt contradict dgn aku...huhu..

    ye nas, mmg muke korang masuk sgt...

    ReplyDelete
  2. kehkeh..kan...lepas kawen mmg belajar byk... =p

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails