Tuesday, July 10, 2012

Dayang-dayang Penyeri Majlis

Assalamualaikum...

Lama pulak tak bercerita kat sini..Oh ye..Lupa nak cakap..Pekse dah abes!!\0/ Dah seminggu dah pun... Dua bulan bercuti sebelum bukak sem baru lepas raya insyaallah..Tiada ulang alik ke Shah Alam dalam tempoh dua bulan.. Takdek lah Shahril kena lepak kat masjid atau merayau-rayau kat JJ Bukit Raja sementara tunggu aku habes kelas.. Takdeklah aku rasa bersalah nak nguap atau buat bodo je dalam kelas tak dengar apa yang lecturer ajar padahal suami tunggu kat luar sambil membayangkan isteri tengah fokus nak mampos dalam kelas..Adoi siannye laki aku dapat aku pemalas.. -_-" Ehhh...Ok, topik penceritaan sebenar hari ni adelah berkisar tentang Majlis Kawen aku haritu lagi.. Boleh? Kehkeh....Bila aku duk pikir-pikir..Watak sapa yang aku tak ceritakan lagi masa entry haritu.. Baru teringat..Ketua Dayang aku!! Anne!!Boleh lak lupe..Banyak makan semut-_-"

Ok, tugas ketua dayang adelah..Mencari tudung untuk dayang-dayang yang bertudung... Tau flow majlis merangkap tugas-tugas dayang..Bagitau kat dia sorang je takyah nak bagitau kat sume orang... N lebih kurang macam pengapit gak lah..Tempat kita ngadu masalah bila ada benda yang kurang n nak mintak tolong dia..kehkeh..N ketua dayang bertanggungjawab untuk menjadikan majlis kita tu seperti yang kita ingini n kalau mana yang nampak cacat celanya, dia akan make goodkan... So, kalau korang nak lantik ketua dayang ni kawan-kawan yang korang rasa ade sifat pendengki, sila jangan lantik sebab dia akan buat ikut apa yang ko arahkan je. Bila ada yang kurang dia buat bodoh je pastu bila ada yang tak puas hati jawapan stended dia, ko tak bagitau aku pon kene buat macamtuh??? Okei, tu imaginasi aku je..haha..

Beberapa hari sebelum majlis..Aku ngadu kat Anne, corset aku ketat.. =( Terover tang tuttttt... Aku taknak!!! T_T Apa yang aku boleh buat untuk nak menjadikan baju aku tuh ala-ala muslimah moden yang sejati.. Anne suggest suruh aku pergi tempah yang lain.. Dia siap zap zap zap lukis kat tuk aku..MMS kat aku..Katanya dulu dia kawen dia tempah asing jugak.. Dengan saki baki hari yang tinggal sebelum majlis tuh, aku pon pergi Medan Mara bawak gambar yang Anne lukis tu...



Yesss..Yesss..Sempat siap dalam masa 3 hari je! 2 hari sebelum majlis aku..Perghh..cuak beb...Alhamdulillah... =)

Selain menyusah-nyusahkan diri untuk pergi mencari tudung yang sesuai untuk dayang-dayang, ketua dayang juga suka untuk menyusah-nyusahkan diri untuk membuat layout perjalanan dayang-dayang ketika majlis berjalan...




Ohhoooiii...Time kaseh lah Anne...Terharu gila dengan usaha anda... ^_^v  

Okei, sekian dahulu topik pada hari ini berkisar tentang ketua dayang... Kalau nak tengok perjalanan Majlis atau baju-baju dayang, boleh ke entry ini Majlis Sanding atau tengok entry Aini kawen untuk dayang-dayang yang lebihhh cantek vogue the vasssss dan aku adelah ketua dayang nye...haha.. Nak jugakkk... 

Okei..Sekian... =)




nota kaki : Bila aku nak pergi hanimun?? 


6 comments:

  1. ohoiiii...nas, part rase bersalah nguap dalam kelas/lukis gamba mengarot instead of salin nota sbb x phm lecturer bebel ape kat depan sementara laki kene lepak kat masjid tunggu bini die abes kelas tu mmg sebijik ngn ape yg aku rase..hohoho..

    adeh...tbe2 stress fikir thesis x gerak2 lg ni di kala beban kerja macam 50 tan beratnye atas kepala..dududu~ (hmmm...mungkinkah aku grad dgn ko...hahahaha..gile lame la aku duk bercinte dgn uitm ni...)

    ReplyDelete
  2. ohoi....terharunye ngan entry ni. Tq2 walaupon x seberapa tugas aku tuh.. Nas, sorry la kalo ade terkurang almaklumla, dayang gendong putera raja...hahaha...

    ReplyDelete
  3. ohhooi...Li..aku ingatkan ko dah abes dah..lupe je asyik nak tanye ko.. tunggu aku liiii...haha..kejam gilos..jaga diri elok2..faheem nk dpt adik tuh...hehe


    Anne..mane ade terkurang..terlebih sudah...=p

    ReplyDelete
  4. hoho...aku kne settlekn next sem.. klu x, makin payah la nk gerak...ade askar kiri kanan...tu pun silap2 viva mase dlm pantang..adehhh...blh wat muke kesian kt panel..huhu..

    ReplyDelete
  5. haha..buat muke kesian..kompem li..tak bagi ko present lama2..takut ko tak larat...tanye pon sikit2 je... wiieehhuuu..untung2..hehe

    ReplyDelete
  6. tgk post nih teringat wedding ak..adekah ak pencetus dayang2 nih?muahaha...yess!!!bejaye jadi tradisi 8d8 dah..lEpas ni tradisi anak2 8d8 ngan menantu plak..ahahaha (pk jauh) ^_~ gambatte ili..u can do it!tapi btol kate nas..ak ritu present time 5 bulan preggie..panel tak ty byk pon takot ak teberanak..ahaha!sonok2!alhamdulillah ^0^


    ~u oll mesti dpt agaks sape yg comment ni yerrr..hekhek ;p

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails