Wednesday, May 30, 2012

Akad Nikah 18.05.2012


"Terima Kasih....Sebab sudi terima saya..."
Ayat pertama Shahril selepas kami selamat diijabkabulkan sambil tangan dihulurkan untuk kami bersalaman...Shahril adalah hadiah terbesar yang Allah bagi dekat aku...Perkenalan erat selama 8 bulan sebelum kami diijabkabulkan berjalan dengan lancar dengan izinNya...

Alhamdulillah....18hb Mei 2012.. Tarikh yang penuh bermakna untuk aku....3 tahun lalu tarikh yang sama aku mendaftarkan diri di JKR Wilayah dan ditempatkan di Unit Tentera.. Siapa sangka.. Perancangan Allah... Setiap langkah kaki kita. Setiap gerak geri kita.. Andai ke kiri impian dan cita-cita kita, tetapi jika ke kananlah destinasi yang ditetapkan Allah..Ke kanan jugalah langkah dan tujuan kita akhirnya....Alhamdulillah...Allah menolak aku..Memimpin aku... Memaksa aku.. Meyakinkan aku..Menjatuh cintakan aku pada dia... Dia kutemui di JKR.. Tidak aku duga, cita-cita aku untuk masuk JKR dari dahulu tidak menemukan aku dengan pekerjaan yang utuh sehingga keusia tua..Tetapi menemukan aku peneman hidup yang utuh hingga ke syurga...Insyaaallah.. Doakan ye..










nota kaki : catatan ringkas dulu...sebab nak balik dah...agak tak sempat nak cite byk..bertimbun benda yg nak dikongsikan...tapi bz jap..ada test...ada projek yang nak disiapkan.. nak balik rumah sendiri..nak pergi penang insyaallah kenduri kawen..yang paling penting...sedang berusaha jadi menantu n isteri yang baekkkkk...tak boleh duduk depan laptop sangat walaupun dah beli broadband..auuwww.... ^_^v 


8 comments:

  1. congrates nas! sorry sgt2 akak x dpt dtg hr tu.. anak akak yang kecik tu x sihat lagi... neway, akak doakan nas dipanjangkan umur hingga ke akhir hayat... Aminnnn...

    p/s: cantiknye baju nikah nas! like juta kali!

    ReplyDelete
  2. Congrats Nas,

    Kak eikyn datang masa Nas tgh bgambar kt pelamin..tp xsempat jumpa coz rushing ade kelas..Pengantin pakai baju puteh...sama mcm kak eikyn dulu..berseri2 muka dia aritu.. :)

    ReplyDelete
  3. hehehe.. kene blaja iron baju nas.. huhu

    ReplyDelete
  4. congrats nas... maner ko nyer pose PEACE SIGN... hehehe

    ReplyDelete
  5. yay! ada gamba 7G! hahahahah
    excited ualls~

    ReplyDelete
  6. yay! dah kawin!

    (masih ingat zaman sebelum kawin sebelum jumpa calon pilihan hati peneman hingga ke syurga?)

    ya...kita tak tau jodoh kita. orang lain pun tak tau. Allah je yang tau.

    dan, sekarang..dah tau indahnya 'bercinta selepas nikah' kan?

    ALHAMDULILLAH...

    ReplyDelete
  7. woot woot lewatnye nak balas komen kat sini..

    Kak Misah,amin..tengkiu! ;)cantekkan baju nikah saya..eh eh..perasan lak..kuikui =p

    Kak eikyn, tengkiu datang.Sori tak sempat jumpa.. puteh adelah menawan..eccehh..hehe

    Maze, mesti lah ade i allss...

    Kak Zam, Yey jugak! \0/ memang indah sangat...hihi...

    ReplyDelete
  8. awe..aku dah terer menggosok..haha(tipu)

    geri..tulah geri..boleh lak lupe peace..mcm satu gamba pon xdek aku buat peace..hehe

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails