Thursday, April 26, 2012

Seri dah naek kononnye...


"Amboiiiii....Kemain berseri muka nihh.."

" Tak lama lagi kan? Dah nampak dah seri kat muka tu.."

" Sori eh nak tanya..Awak nak kawen dah eh? Sebab nampak berseri-seri muka ni" (Padahal aku datang nak suruh dia urut kaki aku yang bengkak nih)

***********

Ok...Memang kalau nak kahwin, Allah akan jadikan muka kita ni berseri-seri eh?Walaupun bila kita tengah masam dan tengah memikirkan 1001 masalah dan cabaran dalam tempoh pertunangan nih? Seri tu tetap ada eh? 

Atau mungkin sebab sebelum ni jerawat bertepek-tepek kat muka aku ni macam butir jagung tapi Alhamdulillah sejak lepas tunang hari tu memang dah surut jerawat dekat muka aku nih, mungkin sebab tu diorang nampak muka aku lain kot lantas anggap je seri pengantin..*bling bling*

Atau mungkin sebab psycology... Semasam dan sekelam mana pun muka kita nih yang tengah memikirkan 1001 masalah dan cabaran tuh, tapi dalaman hati kita yang super duper eksaited nak kawen dan tak sabar nak ade laki ni, keceriaan tu terpancar dekat muke...eh?...Huh!

Atau yang memang dah tau aku dah nak kawen tu, taktau nak cakap ape, cakap je ayat
" Amboiiii...semenjak nak jadi pengantin niiiiii berseri seri muke haaaaaaa..."(gaya joyah ye....)

Waloapepun punca nya, apa yang aku tau, kalau ada je orang yang tegur aku macamtu, secara otomatiknya muka aku yang tengah masam macam orang kalah judi ni terus senyum meleret..Woh woh..Tanda taknak menghampakan mereka lantas terus menunjukkan senyuman paling manis ala-ala pengantin tersiput siput..Secara otomatiknya juge sangat mengappreciate kata-kata mereka itu...(Padahal memang malu-malu pun bila orang kate mcmtu.. :'>) 

Sekian entry ini dari saya... Jika diizinkan Allah, bakal pengantin dalam tempoh kurang dari 30 hari.. Bakal pengantin yang baru tahu, dugaan bertunang tu tak semestinya datang dari tunang kita sendiri...

Tapi macam biasa..Sebagai seorang yang cekal menghadapi segele gelenye.. Redah sajoh dan anggap je ni semua sebagai cabaran untuk mematangkan diri kita sendiri...Dan yakin Allah sentiasa ada dan akan membantu hambanya yang nak buat perkara yang Dia suka.. Dia akan menghantar bantuan yang kita takkan sangka-sangka..Insyaallah ^_^v


nota kaki : mata dah pedih, hidung asek mintak tisu, tekak perit bile menelan... gulp...


5 comments:

  1. hanye aku yang mengertik segele gelenye :)

    ReplyDelete
  2. woott woott mujur ade kamu...

    ReplyDelete
  3. hahahhaha.. dapat bayangkan muke ko...

    ReplyDelete
  4. are u working in iib?

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails