Monday, September 19, 2011

Memilih ke???

"Ahh..Ko tu memilih..."

"Ko tu memang... Pandang muka orang aje..."

"Jangan pandang muka orang Nas..Pandang hati orang.."

"Susah sangat nak carinya kenapa? Nak yang kaya ke?Tak payah la..Janji sayang kita.."

Yeke aku memilih? Yeke aku tolak ramai orang? Yeke berduyun-duyun orang nak kat aku sampai aku boleh jadi sangat choosy? Haihh... Ntah apa-apa ntah orang boleh cakap untuk salahkan kita tentang apa yang kita tak dapat lagi...

Mengeluh? Tak.. Aku bukan mengeluh..Aku takkan mengeluh semata-mata jodoh aku lambat sikit dari orang lain.. Aku takkan mengeluh semata-mata tengok orang lain jalan hidup dia tak sesusah aku...

Aku sangat yakin dengan semua benda yang jadi dekat aku ada hikmahnya... Dan semakin aku kuat untuk kuat.. Semakin bertubi-tubi orang cuba buatkan aku lemah.. Buatkan kita rasa yang orang tu rasa "Huh..Susah betul hidop ko ni eh..Siannn"

Tapi bila hati dah yakin dengan janji Allah hati bagaikan tak tersentuh dengan kata-kata orang... Cuma rasa macam.. "Ok Nasrina.. Kalau ditakdirkan kau murah rezeki harta, rezeki jodoh, kau jangan pandang orang lain tak berusaha..Diorang usaha..Cuma Allah takdirkan belum masanya..."

Kenapa korang tak carikan aje untuk aku?

Kenapa korang tak kenalkan aje orang yang kau rase baik sangat tu dekat aku?

Apa yang buatkan korang kata aku pandang rupa hanya semata-mata aku pernah ada seorang je bekas pakwe yang konon hensem?

Apa yang buatkan korang rasa aku pandang harta padahal aku tak pernah pulak dapat baju-baju jenama obersee yang harga beratus ratus ringgit sebelum ni?

Tolong lah paham... Semua orang dijadikan berpasang-pasangan.. Kalau tak dekat dunia, pasti akan ada dekat akhirat.. Aku akan berusaha cari dekat dunia ni sampai lah satu saat yang nafas aku dah takde lagi.. Doa...Usaha..Tawakal... Semua jalan-jalan untuk kejayaan kan..

Cukup lah kata-kata yang membuatkan aku seolah-olah tak berusaha.. Biarkan masa dan usia berlalu macam tu je.. Tak logik la.. Ade ke orang tolak rezeki? Haihhhhh...

Aku bukan jenis yang cepat melenting bila orang nak tanya pasal jodoh aku..Aku sangat positif.. Sebab aku tau orang tanya sebab care dekat aku.. N aku tau bila aku jawab baik-baik semua orang akan doakan yang baik-baik jugak untuk aku... Tapi, jangan lah pulak bila aku dah jawab baik-baik korang rendah-rendah kan aku pulak..Eeiii..Geram tau...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Dah aku tak jumpa lagi orang yang betul-betul sayang dekat aku n keluarga aku..Nak buat macamana..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

nota kaki:eh eh..asal bila baca balik macam ade nada2 emo aku tulis nih...haha.. Lantaklah..Sesekali...Lalalaa..


4 comments:

  1. rugi 3 minit bace.. huhu hahahah teka sape sy.. kuikuikui

    ReplyDelete
  2. x rugi bace...kuikuikui...aku ada calon utk kau nas...heheheh..

    P....

    ReplyDelete
  3. hahaha...ko ni nas...tipu le ko ckp ko tk memilih...mesti ko memilih...semua org memilih...cume dr segi kriteria pemilihan tu longgar2 kan lah skit...kalo dh jmpa seensem aku pun dh kire beruntung....hahaha...GL

    nazmi zaim

    ReplyDelete
  4. anonimes 1

    dah la ko we...

    anonimes 2

    ppink.. seperti perbincangan kite di telefon..:D

    ming

    mane ade laaaaaa...ko tgk la eh nnti..kalau ditakdirkan husben aku x ensem..aku mmg x memilih la weh...janji baekk...

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails