Wednesday, September 21, 2011

Doa Untuk Pilihan hati...

Ya Allah.. Hatiku ini telah kau ajari untuk bergantung harap pada Mu..
Ya Allah... Hati ku ini merasa takut andai ada rezeki yang akan membuatkan aku jauh dari dari Mu..
Pupuklah hatiku ini untuk terus merasa sejuta kesyukuran kepadaMu...
Hatiku ini terlalu mudah untuk bersabar.. Tetapi terlalu alpa untuk bersyukur...

Ya Allah... Aku serahkan segala keputusan ku kepada Mu...
Aku hanyalah insan yang lemah yang tidak tahu apa yang terbaik untukku..
Aku mohon Ya Allah..Segala rezeki yang Engkau berikan kepada ku adalah rezeki yang Engkau berkati..

Ya Allah... Andai dia tercipta untuk ku..
Kukuhkan lah cintaku kepadaMu..
Aku tidak mahu lagi hatiku berpaling dari Mu..
Aku tidak mahu lagi mengagung agungkan insan lain melainkan Mu..

Ya Allah...Labuhkanlah hatiku ini kepada orang yang mencintaiMu..
Orang yang mencintaiku keranaMu..
Orang yang menjdai penyejuk di hati dan mataku..Dan aku penyejuk di hati dan matanya..
Orang yang dapat menerimaku seadanya aku menerimanya seadanya..
Orang yang ingin menjadikan aku bidadari di syurga Mu..
Orang yang ingin menjadikan aku bidadari di hatinya..

Ya Allah... Jauhkanlah aku dari melupakan Mu..
Tunjukilah aku jalan yang lurus..
Jalan ke arah keredhaan Mu...
Jadikan lah aku manusia yang bersyukur..


nota kaki : doa berubah mengikut usia.. harap lebih baik dari masa ke semasa...

2 comments:

  1. hehehhe...i like

    P....

    ReplyDelete
  2. assalam...
    semakin byk kau berdoa kepadaNya, semakin byk kau merintih kepadaNya, semakin sayang Allah pada kau dik...
    Allah Maha Perencana ke atas hamba2Nya. Mungkin Allah ingin melihat sejauh mana ketebalan imanmu kepadaNya dengan adenye sekelumit doa yg belum dimakbulkanNya. just don't worry... yg terbaik akan hadir di penghujung jalan, seperti Rasulallah s.a.w yg akan menolong umatnya utk dibawa ke syurga yg kekal abadi..insyaAllah

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails