Saturday, September 24, 2011

Apa yang kita cari itu Baik..Apa yang kita temui itu Lebih Baik..

Alhamdulillah.. hampir setahun amalkan solat sunat dhuha..Tapi tetap jugak ada yang tertinggal kadang-kadang.. Alhamdulillah..Alhamdulillah..Masih mencuba untuk tak meninggalkan walaupun sehari..Hampir setahun jugak cuba beramal n berpegang dekat ayat 1000 dinar (baca 3 kali lepas solat) n sedaya upaya merajinkan diri untuk baca surah Al Waqiah selepas isyak setiap malam.. Beramal selepas mengkaji dan mengetahui semua kelebihan amalan-amalan ni, buatkan hati kita yakin sangat pada janji-janji Allah..

Subhanallah..Alhamdulillah..Semua urusan aku Allah mudahkan semenjak mengamalkan semua yang aku tulis tadi.. Perniagaan online yang ntah dari mana customernya ..Allah yang gerakkan hati diorang untuk beli dekat aku..Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Susah urusan dekat pejabat Allah permudahkan.. Orang di sekeliling aku senang berurusan dengan aku dan aku senang berurusan dengan diorang.. 

Walaupun ada yang belum cukup tapi hati katakan cukup sebenarnya apa yang aku dpt sekarang dengan keadaan aku sekarang..

Bacalah..Fahamilah..Amalkanlah..Beristiqamah lah..Tanpa rasa letih.. Aku pun ada hari yang sangat malas.. Aku juga manusia biasa.. 

Jom.. Pujuk, merengek dan merayulah dekat Allah.. Sesungguhnya Allah adalah Pendengar yang setia yang sentiasa Menyayangi dan akan Memberi =) 

Alhamdulillah...aku temui DIA dalam mencari dia...

 Doa Dhuha

Ayat Seribu Dinar 

nota kaki:Bukan utk meninggi diri..Tapi untuk berkongsi amalan ibadah memurahkan rezeki.. Semoga ada saham yang baik di sana nanti =)

2 comments:

  1. assalam..

    ye..angah pun setelah sekian lame mengamalkan solat dhuha yg tak tahu berapa kurun telah dilakukan, alhamdulillah..rezeki ini tidak pernah putus dari Yang Maha Pemberi Rezeki...dan rasenye kadang2 ianya seperti wajib dilakukan dan tidak tenteram rasenye hati ini kalau tak melakukannya.
    alhamdulillah, alhamdulillah Ya Allah.. syukur atas segala nikmat dan rahmatMu...

    ReplyDelete
  2. demi masa...
    sesungguhnya manusia itu di dalm kerugian, melainkan yg beriman dan yg beramal soleh...
    demi masa...
    sesungguhnya manusia itu di dalm kerugian, melainkan nasihat dan berpesan kepada kebenaran dan kesabaran...

    sabda Rasulullah "sampaikanlah pesanku walaupun satu ayat..."

    nota pesanan: saje je rase nak jadi penyampai pesan sekejap...semoga ade sedikit hidayah, pahala dan ganjaran dari Allah s.w.t..amin

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails