Thursday, May 20, 2010

Perasaan Aku Semenjak Dua Menjak Ni..

Teruja....
Takut....
Gembira...
Terharu...
Tak Sabar...
Saspen...
Terkenang Dosa..
Terkenang Maksiat...
Terkenang Syurga..
Terkenang Neraka..
Membayangkan diri menjadi lebih baik atau lebih buruk..

Menjadi Tetamu Allah..
Menyahut panggilan Allah..
Membersihkan Diri..
Menundukkan Diri..

Terasa diri kotor dan hina..
Terasa diri tak layak menerima rezeki ini..
Terasa Allah masih menerima diri ini walaupun telah melakukan banyak kesalahan dan dosa..

Semoga selama 12 hari aku di Tanah Suci, Allah menerima doaku dan doa yang dikirimkan kepadaku..Semoga amanah yang dibawa dapat dilangsaikan..Semoga aku diberi kekuatan malakukan amal ibadat..Semoga aku diberi kekuatan iman..Semoga aku suci dari segala keuzuran..Semoga Allah menerima taubat ku..Semoga Allah menerima doa aku dan keluarga..

Lagi seminggu dari tarikh hari ini.. Mohon dan terus mohon kekuatan dari Allah.. Semoga diberi rezeki dariNya menjadi insan yang bahagia di dunia dan akhirat..Moga diberi rezeki menjadi tetamuNya dikala usia masih muda dan kuat..




Nota kaki: Hati aku senang je sayu semenjak dua menjak ni...

11 comments:

  1. wah, bestnye dpt gi sane...wat umrah ye nas? doa2 kan la kawan ko ni skali eh....huhu...

    ReplyDelete
  2. Firman Allah dalam surah Ali 'Imran 135-136:
    (maksudnya) Dan mereka yang apabila melakukan perbuatan keji, atau menganiaya diri sendiri, mereka ingat kepada Allah lalu memohon ampun dosa-dosa mereka - dan sememangnya tidak ada yang mengampunkan dosa-dosa melainkan Allah - dan mereka juga tidak meneruskan (perbuatan buruk) yang mereka telah lakukan itu, sedang mereka mengetahui (akan salahnya dan akibatnya). Orang- orang yang demikian sifatnya, balasannya adalah keampunan dari Tuhan mereka, dan syurga-syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya; dan yang demikian itulah sebaik-baik balasan (bagi) orang-orang yang beramal....

    semoga nasrina hanim yg pulang nanti menjadi seorang nasrina hanim yang baru...INSYAALLAH :)

    ReplyDelete
  3. bawaklah ole-ole untuk org-org kampung ye..

    ReplyDelete
  4. semoga selamat pergi dan balik.

    semoga ibadah dapat dijalankan dengan baik, sempurna dan diterima.

    semoga sihat tubuh badan sepanjang mengerjakan ibadah.

    ReplyDelete
  5. en mugi:time kaseh daun keladi ye..!!jasamu akan ku kenang selame2nye..jgn risau..INSYALLAH bebi doakan apa yang anda hajati ye ;)
    semoga apa yg en.mugi impikan akan menjadi kenyataan..amin..

    arigato gozaimasu!

    empunya suara yg boleh mengelirukan anda,

    -bebi-

    ReplyDelete
  6. weh Nas. Bestnya ada rezeki pergi sana. Selamat pergi, selamat balik. Doakan aku sampai sana jugak. :P

    ReplyDelete
  7. salam nas~
    murah rezeki kau dpt ke Tanah Suci dlm usia muda..jika ada kesempatan doakanlah aku skali ye..mudah2an dipermudahkan segala urusan..dan mudah2an dianugerahkan cahaya mata..

    semoga kau selamat menjalani ibadah di sana..selamat pergi, dan selamat kembali..

    ReplyDelete
  8. anne: insyaallah..aku akan doakan ko dgn ili dpt baby cepat2.. ^_^

    angah:insyaallah..amin..^_^ doakan adik jadi lagi baik!hee..ole2? baeklah!\0/

    kapten:amin..terima aksih kapten.. Insyaallah aku akan doakan list yang ko dah bagi tu..insyaallah.. ^_^

    ReplyDelete
  9. aimi:salam..alhamdulillah..moga aku panjang umur sampai ke tarikh tu dan pergi sane..insyaallah aku akan doa ko akan sampai sana jugak.. ^_^

    nadia x-tikl:sori..nadia mane eh..awam ke?insyaallah aku akan doakan ko dapat baby n bahagia dunia akhirat.. ^_^

    ReplyDelete
  10. nas..seronok dapat g sana...semoga ko selamat pergi dan pulang...jangan lupa doakan aku yang baik2 tau..hehehe

    ReplyDelete
  11. nonie:amin..okei..insyaallah aku akan doakan..^_^

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails