Wednesday, April 14, 2010

Teringat Zaman Riang Ria~

Pagi tadi aku tulis pasal diari.. Pastu baca komen Teri, sebut nama Bhai.. Tiba-tiba ada kesinambungan kenangan pulak daripada dua benda ni.. Dulu, masa dekat TI, masa form 4. Aku tak ramai sangat kawan. Kawan aku, cuma kawan kelas aku. Dengan budak-budak dorm pun aku tak rapat sangat. Semua orang benci aku.. Ohh..amat kasihan pada diri aku.. T_T

Tapi aku ada kawan. Yang dari sekolah lama aku, lepas tu kitorang masuk TI sama-sama. Sekolah TI ni, mengalahkan sekolah agama. Nak berkawan dengan lelaki adalah pantang larang yang terbesar. Kalau lelaki tu datang nya dari kos mekanikal, lagilah.. Macam dah buat satu dosa besar yang seharusnya dihukum gantung sampai mati!

Memang aku takde kawan lelaki pun dari budak kelas lain. Lelaki je? Perempuan pun takde sebenarnya.. Kenal-kenal macamtu je.. Mawar?kenal..Maz? kenal..Am?kenal..Jue?kenal..Tapi tak rapat. Sebab aku tak pandai bergaul.. Sangat tak pandai. Acara-acara sukan yang mengeratkan hubungan atau persatuan-persatuan.Mana ada aku masuk..Kecuali masuk sebab terpaksa. Aku sangat tak aktif! Tak boleh nak bising kalau tak ramai kawan..huhu

Ok..berbalik kepada cerita pasal Bhai(selamba je reveal nama..lantak la) Dulu, kalau bosan-bosan.. Selalu tulis surat panjang lebar. Cerita masalah, cerita benda yang happy, kongsi cerita macam-macam.. Dekat hujung surat, buat tandatangan n simbol rama-rama. Bagi dekat posmen (yang aku tak ingat siapa.siapa eh..?). Lepas tu, nanti Bhai balas panjang lebar, ada tandatangan, dengan ada simbol kumbang..haha! zaman kanak-kanak yang cute gile.. :p

Banyak jugak surat yang kitorang balas-balas. Tanpa kekantoian sepanjang tahun.. Hebat tak?!\0/ Sebab bila terserempak dekat Taman Ilmu atau laluan jalan kaki untuk pergi lab.. muka kitorang muka selamba macam "Eh..aku kenal ko ke??"

Masa dekat sekolah lama, selalu gak aku dengar dia nyanyi-nyanyi dalam kelas. Selalu je rasa nak baling kapur dekat dia sebab perasan suara sedap. Tapi bila dah masuk TI, tak sangka pulak satu sekolah suka suara dia. Eleh..Macam sedap..(Memang sedap pun :p) Kalau tak, takkan tiap kali ada majlis dekat sekolah, muka ko je atas pentas tu kan? Sampai satu dewan jerit "we want more!we want more!" lepas ko nyanyi lagu yang ketiga. Yang aku sendiri pun menjerit sekali dan tak lama lepas tu baru aku tau yang ko dah berkomplot dengan budak-budak kelas ko untuk menjerit-jerit macam tu padahal korang memang dah standby satu lagu..hakeleh.. Aku tertipu!

Kepada kanak-kanak ribena yang masih di alam persekolahan, sila hargai waktu persekolahan ni sebaik mungkin..Tak kisah la pengalaman yang macamana pun. Ini cuma salah satu pengalaman persahabatan yang aku kongsikan dekat sini. Banyak lagi yang tak terkongsikan lagi.. ^_^








Nota kaki: Bhai, kalau awek ko terbaca entry ni dan mengamuk, sila bagi tau aku..Aku akan delete secepat mungkin!

11 comments:

  1. keje dah siap ke ni? blog2 pulak muahahah..dulu lagi kau dah ade kekasih gelap rupenye muahahah

    ReplyDelete
  2. entah...dari semalam lagi x sempat angah nak comment entry tu dah ade entry baru..so idea entry sebelum tu dah malu2 kucing dlm otak x nak kluar dah...keje, pegi keje (tapi sebenarnye tahu x ade keje.. muahaha)

    foot note: tapi ade satu entry tu (yg angah x ingat yg mane) angah selalu tulis "saya ada kucing" bile nak try dakwat pen baru..awak pun mcm tu kan he..he..

    ReplyDelete
  3. aritu mase nk cube try test pen kt satu kertas ni..terkantoi dgn angah..dua dua 'tulis saya ada kucing'ahaha!

    sgt2 x bleh nk dielakkan dr menulis "saya ada kucing tu"
    sebati weh~

    ReplyDelete
  4. nad:haha!mase tu xtau lagi kksh2 gelap ni.. :p

    angah:haha!ape la awak ni..tu entry pagi tadi la..pegi je la bukak yag sebelum entry ni..kuikui..

    baby:sy ade kucen ekornye panjang
    bulu warne puteh cantek berbelangggg~

    ReplyDelete
  5. memang sah xade keje budak ni...(same mcm angah muahahahahahah..)

    ReplyDelete
  6. ooo ko minat bdk mekanikal eh. haha. tp ko hot la dulu. ko je taktau. kiteorg slalu usya kot. :P

    ReplyDelete
  7. angah: mud malas arini.. :p

    teri: hot? yee..hot.. yang hot tu nak sejuk membeku dah la ni..haha!

    ReplyDelete
  8. Adik : elehhhh mechanical kononnn..padahal kisah sebalik nyerr???sieee ke awok wei..

    Angah :ha'ah..ita pun sllu tulis yg sama.muahahaha

    ReplyDelete
  9. \o/yey idup kucing!!!

    foot note: na...awak guna kekasih hitam yg baru ke masuk semua entry ni??!!

    ReplyDelete
  10. haha nita klu try pen agaknye dia tulis "siee ke awok wei" tu je la yg dia komen kat blog nih muahahha...

    ReplyDelete
  11. siiee ke die..balik2 umah rupenye die tak paham cite aku ni..haha

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails