Monday, March 15, 2010

Pengalaman menjaga booth pengantin..

Penatnyee..Semalam sehari suntuk dekat PWTC. Dari pagi..Aku berdua je dengan kakak aku jaga booth.. Pagi-pagi lagi kakak aku dah brief apa yang nak dicakapkan dengan customer..Sebab ada special promotion untuk customer yang booking masa pameran ni..

Untuk customer pertama dan kedua, aku menggigil masa bagi broucher n terangkan pakej-pakej kitorang..Untuk customer yang ketiga dan seterusnya sampai pukul 9 malam, mulut dah laju je bercerita sambil paksa orang rasa dan ambik pakej kitorang..hee..

BG (kawan aku dekat TIKL) n Ila (housemate dekat uitm), pasangan tunang ni call aku hari Jumaat haritu untuk bertanya khabar, n secara tak langsung, aku mengajak diorang datang tengok pameran ni..Kelmarin diorang datang berdua n semalam diorang datang balik bawak sekali parent BG. N tup tap tup tap..Konfim nak amek full pakej kitorang lengkap dengan makanan, pelamin bagai..Yey!Thanks BG n Ila ^_^

Best jugak..Tambah lagi ilmu n pengalaman.. Pengalaman bercakap.. Pengalaman macamana nak yakin kan orang..Best best..hee..Lagi satu, kakak bagi gaji!Yey!\0/ N akan dapat komisen untuk customer yang berjaya aku tarik..tadi dah ada sorang yang aku berjaya dapatkan deposit (bukan Ila n Bg). Sorang je! haha! kakak aku dah dapat 6..Yee..Yee..Aku tak sampai hati nak cakap "Saya bagi masa esok untuk konfirmkan untuk dapat harga promosi ni.." Aku cuma cakap dekat customer.."Takpe..balik,fikir dulu..saya bagi last sampai Jumaat untuk dapatkan harga promosi ni.." hee..Gila aku takleh jadi bisnes woman :p Tapi takpe..Dalam minggu ni, kalau ada lagi customer aku yang akan call n confirmkan nak ambik pakej kitorang, kakak aku akan tetap bagi komisen..yey!tambah duit poket \0/

Ini booth kitorang..Ijab Kabul/Oleander Catering..

Kitorang bagi food testing dekat customer

Ini pulak salah satu pelamin yang disediakan dalam pakej kitorang Kakak aku tengah layan customer..

Ok..Sebenarnya, banyak lagi gambar..Tapi internet buat hal..lambat sangat nak upload gambar.. Dah la tengah kelam kabut ni..Barang-barang tak packing lagi..Doakan aku selamat pergi selamat balik ye..^_^

nota kaki: Terskip Ili nye hari bersejarah..Akan update selepas selamat sampai ke Malaysia ^_^

5 comments:

  1. bagus2...customer satisfaction keje jage baik2, ikhlas...insyaAllah, murah rezeki, maju la bisnes. Nas nak ole2....;)

    ReplyDelete
  2. wah...bagus2!!
    so,nant klo bG pny best
    aku sbg kazen bG pon leh amik
    kt ko la..kena bg aku diskaun jugak
    la yer nas... :D

    -amChomeL-

    ReplyDelete
  3. blh tak letak gambar aku yg cun sket??????
    potong gaji~~

    ReplyDelete
  4. kapten: yee..sape suh tak dtg abehkan!

    anne:tengkiu ye ne.. ^_^ alamak!ole2 ni yang payah ni..menyesal gak tak beli gift..huhu

    Am: dun wuri..kompem bg diskaun punye..kene buat yang terbaek nih! ^_^

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails