Tuesday, February 2, 2010

Maafkan aku...

*klik gambar untuk baca dengan jelas*

Aku pun nak minta maaf dekat semua orang yang aku pernah terguriskan perasaan, terbuka keaiban.Aku selalu cuba untuk menutup aib orang lain.Sebab aku tau, tak musatahil aib aku pun akan terbuka kalau aku membuka keaiban orang lain..Tapi aku juga manusia biasa yang kadang-kadang tak dapat mengawal perasaan marah dan tak puas hati yang membuatkan nafsu amarah aku melebihi sifat sabar aku.Dan bila nafsu dah melebihi akal, laju je lah mulut nak berkata semuanya..

Dunia ini bulat.Aku percaya.Setiap apa yang akan kita hadapi satu hari nanti/sekarang adalah dugaan dari Allah. Allah nak kita insaf dan bagi peluang dekat kita untuk bertaubat dan menyedari kesilapan kita..Maafkan aku kawan-kawan, saudara mara, dan sesiapa sahaja yang membaca. Mungkin aku pernah membuat kesilapan tanpa sedar atau dalam sedar...Maafkan aku...

Kepada Ina dan Aida...Maafkan lah Natrah..Kalau kita maafkan seseorang, tentu ganjaran di akhirat kelak lebih besar..

Aku juga bukan seorang yang pemaaf.Tetapi aku akan belajar menjadi seorang yang pemaaf....Sebab aku percaya, selagi kita tidak memaafkan seseorang itu, selagi itulah dia akan hadir dalam hidup kita...

All da best...Semoga dirahmati Allah..^_^

No comments:

Post a Comment

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails