Wednesday, February 3, 2010

Bila Hati Disakiti..

Aku baru terima email ni..dan aku baru tau yang Si Aduka tu tahap kurang ajarnya melebihi tahap neraka..Ok, baca sampai habis..N ada sumthing yang aku nak kongsikan dengan korang...

Artikel atas hina sultan …artikel seterusnya hina agama. Baca sampai abis

"Dah mampos buat cara mampos la. Boleh plak simpan mayat nak tunggu Datuk
Bendahara balik dari shopping. Boleh meeting isytihar sedang terlentang.
Pada hal dah mampos pagi tadi. Pergi mampos sama lu. Bodoh punya kerajaan
spesis stupid" ~ Aduka Taruna

* * * * * *


Permohonan maaf kepada seluruh rakyat Malaysia .
Oleh : AdukaTaruna

Assalamualaikum kepada muslimin Malaysia dan salam sejahtera kepada bukan
muslim Malaysia .

Setelah dinasihatkan rakan, dan kemudiannya di atas kesedaran diri
sendiri, dengan rendah dirinya, saya (gua) memohon maaf kepada seluruh
rakyat Malaysia umumnya dan seluruh rakyat Johor khasnya di atas
keterlanjuran saya berkenaan dengan artikel di luar norma kemanusiaan ini.

Dah mampos buat cara mampos la.

Walaupun saya tetap akan memegang idealogi saya, tetapi perbuatan benar
tetap benar, dan perbuatan salah tetap salah. Saya mengakui akan kerosakan
yang berlaku ke atas kumpulan PAS Reform, masyarakat dan diri sendiri
akibat perbuatan tidak bertanggungjawab yang telah saya lakukan.

Walaupun berbeza idealogi politik, saya ucapkan terima kasih kepada
blogger UMNO kerana membantah dan menekan keterlanjuran saya. Kemudiannya
saya ucapkan terima kasih kepada rakan-rakan yang telah menegur dan
menasihati saya.

Apa yang sangat dikesalkan ialah kealpaan saya bahawa saya tidak lagi
membawa imej persendirian, sebaliknya membawa imej satu kumpulan jalan
sisi untuk Islamic State.

Jadi dengan ini.

1. Saya memohon maaf kepada seluruh warga Malaysia umumnya, warga Johor
khasnya atas keterlanjuran saya.

2. Berjanji akan memperbaiki tingkah laku dari masa ke semasa.

3. Menarik semula artikel luar norma kemanusiaan itu dari blog saya
sebagai tanda saya akui kesalahan saya.

Yang benar,

AdukaTaruna

Salam all ,
Sedikit catatan mengenai Aduka Taruna , sebelum beliau tersasul menghina Almarhum Sultan Iskandar . Membaca catatan dibawah ternyata beliau memang benar benar terlampau dan terlajak . Jika Saidina Ali dan Aisyah Isteri kesayangan Rasulullah disifatkan sebagai "bangang nak mampus " apatah lagi komen beliau mengenai Almarhum Sultan . Apapun bak kata Pepatah melayu " Terlajak Perahu boleh berundur ....Terlajak berblogging ...buruk padahnya ...sama samalah kita mengambil iktibar ....Wasalam..

Bukan saya tidak kasihankan Aduka Taruna ini, saya rasa sejak artikel dia menghina Sultan Johor itu, maka bagaikan HUKUM KARMA sudah jatuh ke atasnya. Saya merasakan beliau di dalam tekanan jiwa yang hebat, lebih hebat dari terkena badai tsunami. Namun apabila membaca beberapa lagi AYAT-AYAT INDAH" beliau yang turut menghina isteri RSAW, sahabat-sahabat RSAW dan ulamak-ulamak, maka saya merasakan memang ADIL beliau ditimpa musibah sedemikian rupa kerana melihat cara dan gaya beliau menulis dan menghina sungguh melampau batasan.

Yang pelik, blog beliau mempunyai ramai follower juga, dalam 200 lebih. Saya terfikir apakah follower blog beliau juga menyokong dan bersekongkol dengannya kerana mendiamkan diri sahaja malah bersama-sama menjadi penyokong blog yang suka menulis kutukan dan hinaan ke atas sesama muslim. Mentaliti apakah yang terhasil dalam masyarakat kita pada hari ini hingga tidak ada sedikitpun sensitiviti terhadap perkataan-perkataan yang sedemikian rupa.

Mari kita sama-sama nilaikan tulisan sang ADUKA TARUNA yang terlampau ini.

Sebelum ini Aduka Taruna juga pernah menghina Ulama'-Ulama' Mahzab dan juga Isteri Rasulullah saw, Aisyah. Dalam tulisan beliau bertajuk "Wahabi Perlis", beliau menulis;

"Pada gua, mazhab2 ni semua bangang nak mampos. Aku mazhab Shafie, ekau mazhab Hambali, dio mazhab Hadari. Kalau mak gua Shafie, gua kena Shafie. Kalau geografi gua Shafie, gua kena Shafie gak (Elin sorang jer Shafie Apdal). Kan ke ketetapan yang baling bongok dalam dunia. " dan;

"Samo gak isu perang Muawwiyah-Aishah dgn Ali. Pada gua Aishah dan Muawwiyah manusia stupid dalam tajuk itu. Lu nak hukum gua kapir pun gua no hal punya. Memang 2-2 salah, tapi paling berat kat mangkuk 2 ekor tuh. Apa ingat Aishah isteri Nabi dia maksum. "

Dalam tulisan bertajuk "Sembang Mazhab" dia menulis;

"Takda maknanya, mak gua Shafie, gua kena Shafie sampai mampos. Sambung ke anak cucu. Ada bahan mentah yang suruh lu terikat dengan keturunan dan terikat dengan tafsiran 3rd party? Pada gua, ada banyak tafsiran Shafie yang mengarot, sebagaimana banyak lagi tafsiran mengarot dari mazhab lain. Kerana apa? Kerana kuasa mentafsir bahan mentah, Allah tak beri kepada hanya 4 ekor mazhab ni secara mutlak. Refresh beb... refresh sket."

dan; "Muawiyah + Aishah plak.

Lagi 2 ekor mangkuk. 2 ekor mangkuk bukan pada ahli syurganya atau pertalian darah Nabi, tapi kepada tajuk. Isteri Nabi Nuh jatuh hukum bangang, tetap jatuh hukum bangang. Anak Nabi Nuh jatuh hukum bangsat, tetap jatuh hukum bangsat. Anak Nabi Adam jatuh hukum sohai, tetap tiada kompromi. Sohai sebab bunuh saudara sendiri.

Anak Nabi Muhammad SAW kalau mencuri, potong tangan dia. Seandainya dia bertaubat selepas itu, atau redha Allah lebih tinggi dari perbuatannya mencuri, dia tetap Allah masukkan dalam syurga .

Aishah penyebab kematian ratus ribu nyawa dan darah muslim, dia tetap jatuh hukum bangang nak mampos. Dalam tajuk itu.

"Jumhur ulama menetapkan keduanya tidak salah. Tapi Ali menghampiri kebenaran."

What the f**k? Berapa ramai mampos sebab kerja bodoh dikatakan tiada yang salah? Hanya kerana status elite Aishah? Hanya kerana dia kerabat diraja atau hanya kerana dia keturunan Syed? Islam itu Allah punya atau ulama punya? Niamakahai."

Sungguh biadap kan?Aku taknak cerita pasal hina sultan tu. Tapi aku nak kongsi pendapat tentang Aisyah isteri Rasulullah s.a.w.
Ilmu aku tak banyak untuk berkongsi hal tentang sejarah Nabi ni.Tapi hati aku tetap meronta-ronta nak menaip dan mengharap akan ada yang sudi membaca.. Sebelum ni, aku ada membaca satu buku khas tentang Aisyah isteri Rasulullah s.a.w. Dari situ jugak, baru aku tau pasal peperangan Muawiyah ni. Memang betul. Perang ni memang disebabkan kesilapan Aisyah. Tapi ini semua disebabkan salah faham ketika itu. Dan Aisyah juga merupakan manusia biasa yang tidak lari dari melakukan kesilapan. Aku taknak mengulas dengan lebih panjang. Takut tersalah dalam memberi maklumat dan cerita yang sebenar.


Jika nak mengenali siapa Aisyah yang sebenar, kita selaku pencinta Rasullullah, kita juga bertanggungjawab mengenali dan mencintai orang yang dicintai olehnya. Kalau lah kita baca bagaimana perjuangan sahabat dan keluarga Rasulullah, takkan berani kita mengutuk dan merendah-rendahkan mereka. Siapalah kita yang hanya umat di akhir zaman yang tak layak dan jauh sekali dengan dugaan didalam menegakkan islam.


Kita sebagai umat islam hendaklah memaafkan dan menerima segala kebaikan dan keburukan keluarga dan sahabat Rasulullah kerana Rasulullah sendiri memaafkan apa sahaja kesalahan mereka dan mereka juga telah Allah pilih sebagai ahli syurga yang abadi. Siapalah kita umat di akhir zaman ini hendak mengadili orang yang berjuang untuk kekasih Allah. Di akhir hayat Aisyah, dia hanya mengenang dan menginsafi tentang kesilapan keputusannya tentang peperangan tersebut.


  • Tahukah kalian Aisyah adalah isteri yang dipilih oleh Allah untuk Rasulullah kahwini selepas kematian Khadijah?
  • Tahukah kalian wahyu tidak pernah turun kepada Rasulullah ketika bersama dengan isteri yang lain kecuali ketika bersama Aisyah?
  • Tahukah kalian Hukum bertayamum adalah rentetan dari salah satu kisah Aisyah?
Entry ini sebagai renungan untuk rakan-rakan dan juga diri sendiri..Tak dapat menahan sebak ketika membaca tulisan orang yang berlainan akal dan pemikiran..Jangan sesekali menghina Ahlul Bait!

Mungkin Aduka berkefahaman Syiah. Disebabkan terlalu banyak kefahaman dalam Islam ni lah.Islam tak bersatu padu macam zaman Rasulullah dulu.Islam berpuak-puak dan berpecah belah..Walaupun di Malaysia, Parti Islam bernaung di dalam satu nama,pemikiran pengikutnya tetap berbeza-beza..
Semoga Allah melindungi kita dan menjadi umat akhir zaman yang diredhai..Semoga dirahmati.. ^_^



Buku yang boleh menjadi santapan rohani..Bacalah..Supaya kita tahu bagaimana susahnya perjuangan sahabat dan Ahlul Bait dahulu..



nota kaki:minta maaf kalau ada tersalah info yang menyebabkan kekeliruan.harap diberi teguran

3 comments:

  1. yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
    SUNGGUH KURANG HAJAR TU SI ADUKA SIALAN TU!!!!!

    ade ke patot dye kate peperangan tu perkara bodoh!??
    mmg diye yang bodoh!!!

    kok ye pn nk menegakkn kebenaran, xpayah la mencarot2...
    memang aduka ni tak ada otak agaknye..
    pandai nak mengutuk orang aje!

    Nauzubillah... Maze pn xmampu nk menilai laki ni..
    Allah saje lah yang tahu segale2nye..

    Xkesah la ko nk kutuk sultan ke, kutuk menteri ke..
    tp kalau dh sentuh bab2 agama,sirah nabi, ini memang dah tahap LEBIH DARI MELAMPAU!!

    e.... nak je maze kutuk dye depan2...
    Kalau la jumpe laki ni, maze ikat dye kat pokok rambutan yang banyak kerengga tu, pastu panggil org kampung bawak kayu hentak2 pukul2 tibai2 dye sampai lunyai!!!!!!!

    marah ni! marah ni!

    (oh, btw, maze bace part nabi aje.. part sultan tu maze xhirau kn pn ) lalala

    ReplyDelete
  2. sape die nak mengata itu dan ini kepada keluarga/ sahabat Nabi SAW??? die tuh perfect sgt ke? belum tentu lepas siksa kubur...

    ReplyDelete
  3. maze: tu la..memang hampagas kelape!!semoga dia dikenakan hukuman yang setimpal!

    anne: kompem takkan telepas nye..mulut kuang ajo..jahatkan die!huhu

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails