Saturday, January 23, 2010

Menghampiri angka 26...

Wahhh!!Sangat tua!!Boleh tak taknak mengaku umur?(-_-") Ok..Kena mengaku Nasrina..Baru ingat mati....huhu..

Ok..Sepanjang hidup dekat dunia ni selama 26 tahun, terlalu banyak yang aku belajar..Terlalu banyak yang berubah dekat diri aku ni..Apa dia eh..Nak cuba list lah...

1. Berjaya kawal marah..Dulu, aku pernah baling handfon ke dinding sebab terlalu marah..Sekarang..Istighfar,cuba pikir positif, n tarik nafas dua tiga kali....Aku dah cool!!Perghh!!hebat la..Boleh rupanya kalau kita nak kawal marah ni sebenarnya..

2. Dulu aku kaki skodeng..Hep!Bukan intai orang mandi la..Cume buat pusingan 360 darjah je bila nampak lelaki cuteputihchineselookyangbolebuatakungigaumalamkang..Ok..sekarang.. "Ha??Ada ke yang cute lalu??Tak nampak pun..."(Percubaan menundukkan mata berjaya!!)

3. Nasib baik pernah bercinta dua kali...Bila yang seterusnya..Kesalahan masa bercinta dulu takkan cuba dibuat balik...Ewahh..dua kali beb..Cinta monyet..Mujor tak jadi monyet..huhu..Dulu-dulu, aku sangat ego,tak nak kalah..Mulut asyik cakap clash!clash!clash! Patutla cerai bukan kat tangan perempuan..Cepat emo..

4. Dulu-dulu gemokkkkk..Pastu kurussss...Sekarang gemok balik...Ye..selama 26 tahun..badan aku berubah-rubah mengikut nafsu..haha

5. Dulu suka lelaki yang ketinggian sama. Sekarang rasa kalau dapat yang tinggi..Pergghhh..Rasa selamat...(ok,abaikan..)

6. Dulu suka membazir duit dekat barang-barang yang cute miut yang takde faedah pun beli..Sekarang membazirkan duit dekat beg,tudung,jalan-jalan cari makan,jalan-jalan tempat orang..Haishh..Makin teruk..

7. Ok,sama macam dulu..Tetap tak suka pakai cincin..(Tiba-tiba jeee...)

8. Dulu nak kawen umur 22 tahun..Sekarang dah berubah..Nak kawen umur 27 tahun..(padahal sebab tak laku...hahaha!)

9. Aku jahat..dari dulu sampai sekarang...

10. Dulu tak kumpul duit untuk kawen..sekarang dah ada satu akaun untuk kawen je..Cayalah!!Sehingga ke tarikh hari ini..Berjaya kumpul RM 58.00!!\0/ semoga dapat kumpul RM8000 hujung tahun ni.. \0/ Sila doakan berjaya!

11. Dari dulu sampai sekarang memang taknak ada title Ir. Ok, masih bukan engineer yang sejati..(-_-")

12. Dulu, pernah marah mak sebab masak sardin..Yela, bayangkan..Baru balik camping 3 hari 2 malam..Makanan selama tu, sardin sardin sardin! Balik rumah, mak masak sardin.. Aku mengamuk sampai terbalik kerusi meja periuk belanga semua..Mungkin mak sumpah aku..Makanan kegemaran sekarang, sardin...Kalau sardin yang mak masak, makan tiap-tiap hari pun boleh.. Terima kasih mak..sebab tak sumpah adik jadi ikan sardin....^_^v

13. Dulu nak sangat kerja JKR..Sekarang dah dapat..Sebok nak jadi suri rumah pulak..Kau ingat leh dapat laki kaya??Sila teruskan bekerja!!

14. Dulu, kalau nak sesuatu benda tu..Kalau tak dapat, aku akan sakit hati sangat-sangat..Sekarang,Aku pikir dulu baik buruk sesuatu benda tu..Kalau tak dapat..Takde rezeki..
Memang semakin matang dan bergaye..kehkeh..

15. Abah tanya, "Dik, nak blackberry ke?Abah belanja" Aku boleh cakap taknak..Waahh!!Aku sangat hebat!!

16. Abah tanya, "Dik, nak beli kereta baru tak?Abah bagi d/payment.Bulan2 adik bayar la.." Aku boleh cakap, "Takpe lah bah.Cat je kereta kancil tu.Adik pakai kancil je"

17. Untuk no 16&17..Kenapa dengan aku sekarang nih???Aku sendiri takde jawapan...

Takdapat nak berfikir dah..banyak lagi kot yang dah berubah selama 26 tahun hidup dekat dunia ni..Nanti kalau ada lagi,aku akan buat entry yang kedua utk tajuk yang sama..Perasan orang nak tau..=p


nota kaki: tengah pikir hadiah harijadi apa nak pow..=p Sesiapa yang membaca entry ini..Anda diwajibkan bagi saya hadiah!Sila jangan buat-buat tak baca...

3 comments:

  1. akak ngaku dah bace ok!
    so, meh dtg tempat akak.. akak bg adiah roti gardenia coklat kegemaran Aini....

    ReplyDelete
  2. akak la orang yang sangat jujo mengaku membacenye..haha!yang lain,termasuk la adik beradik saye berpure-pure tak membacenye..haha!!

    roti gardenia coklat pon boleh la..emm..dap!!

    ReplyDelete
  3. buat makan2 kat opis jangan lopa jemput aku noh..miahaha ======>> dulu2 ext. 3220

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails