Wednesday, January 27, 2010

Ingat lagi tak?

Ingat lagi tak korang pernah pura-pura suruh aku jalan dulu. Korang nak pergi beli barang apentah. Suruh aku pergi makan dulu dengan Su..Aku pun tunggu la kat KFC sambil marah-marah sebab dah lapar gila sebab korang hilang ntah pergi mana. Rupa-rupanya korang pergi beli kek harijadi untuk aku..Yang lamanya sebab taktau nak cari lighter dekat mana..Last-last pergi pinjam dekat Abag KFC...

**********

Ingat lagi tak yang aku ada bantal busuk...Warna hijau panjang..Korang pernah nyorok kan n buat muke selamba bila aku tanye mana bantal aku...Bila korang tengok aku dah tak tido malam, baru korang bagitau dekat mana korang nyorokkan bantal tu..Rupa-rupanya korang sangkutkan dekat ampai kain dekat blok sebelah..Patut la aku cari tak jumpa...Bantal tu tergayut dengan ada perkataan Hepi Besdei...Marah dah jadi suka....

Ingat lagi tak korang pernah tak tegur aku sehari suntuk.Aku sedih sangat..Sebab terasa terpinggir..Orang yang layan aku Ppink je..Yang lain semua buat muka sombong dengan aku..Korang keluar tinggalkan aku.Bila aku tanye korang nak pergi mana, korang dah la tak jawab..Lepas tu tinggalkan je aku terkontang kanting..Sedih sangat...Rupa-rupanya korang nak sambut harijadi aku malam tu.Keluar untuk beli kek dan tepung...

**********

Ingat tak dia pernah pusing satu loyat..Untuk cari thumdrive.. Thumbdrive orang baru hilang.Kebetulan harijadi orang dah nak dekat.Dia janji nak belikan thumbdrive. Masa tu thumdrive warna-warni still susah nak cari..Tapi last2 dia dapat jugak..Tahun tu orang dapat hadiah thumdrive warna pink dari dia..

Ingat lagi tak dia takut tak dapat sambut harijadi dengan orang tahun tu..Dia turun kl awal beberapa minggu.Untuk cari hadiah harijadi untuk orang..Dia tak reti suprise..Jadi orang kena pilih hadiah harijadi orang n dia tinggal bayar je..Tahun tu orang dapat jam tangan..Bila tengok jam..Walaupun dia jauh,orang tetap ingat dia..Taktau kenapa, orang asyik nak tau jam pukul berapa je lepas dapat hadiah tu...

**********

Ingat lagi tak yang kita pernah kekurangan duit. Tahun tu adik kena ikat perut dekat hostel.Kongsi duit biasiswa dengan mak ngan abah. Tahun tu kita kurang duit sangat. Kita semua terpaksa ikat perut. Tapi tahun tu adik dapat jugak buah rantai emas bentuk kunci.Halus je..Kecik..Tapi adik suka..Terima kasih mak, abah..Bagi adik hadiah untuk umur 21 tahun...

**********

Aku ingat lagi tadi aku jamu semua staf dekat ofis..Berkongsi rezeki di harijadi..Niat nak berkongsi gaji sendiri. Tapi mak n abah yang nak belanja..Aku ingat lagi tadi, lepas makan semua cakap selamat harijadi n doakan yang baik-baik..

Aku ingat lagi tadi aku dapat banyak mesej n panggilan telefon bagi ucapan selamat harijadi n doakan yang baik-baik..

Aku ingat lagi tadi aku bukak facebook ade 54 notification n semuanya bagi ucapan selamat harijadi n doakan yang baik-baik...
.
.
.
.
.
.
Entah bila aku nak rasa tak eksaited setiap kali harijadi aku...Aku still sama walaupun dah hidup selama 26 tahun..Masih mengharapkan harijadi yang ceria dan hari yang paling banyak mendapat doa yang baik-baik dari semua orang...Mengharapkan ada malaikat meng-aminkan doa-doa dari semua...^_^
.
.
.
.
.
Selamat Harijadi Yang ke 26 tahun Nasrina...Semoga dipanjangkan umur dimurahkan rezeki..Ditambahkan iman..Dijadikan wanita solehah...Kaya di dunia dan diakhirat...dikurniakan suami dan anak-anak yang soleh dan solehah...Mendapat keluarga yang sempurna..Diberikan rezeki yang halal...Hidup bahagia di dunia dan di akhirat dan dijauhkan bala bencana....Amin Ya Rabbal Alamin....

3 comments:

  1. Amin. Ingat nas...gambar semua penuh tepung kat bilik tv Mawar tu pun ade lg...hehehe....

    ReplyDelete
  2. anne
    haha!sile sembunyikan..=p

    nita
    elehhh..sok lupak..

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails