Monday, January 18, 2010

Hati Kita Sama~

Cita-cita kita sama....
Harapan kita juga sama...
Kita tak pernah rasa cukup...
Ingin menambah ilmu di dada...
Ingin menerokai dunia luar...
Ingin memiliki sesuatu yang tiada...
Ingin melakukan perniagaan maya dan nyata...

Sabah...
Bandung..
Kelantan..
Jepun...
Phuket..
Korea..
Makkah..
Madinah..
Ingin ditakluki....

Dalam masa yang sama...
Ingin meningkatkan angka di buku akaun...

Kereta...
Master...
Rumah...
Masih belum diperolehi...

Selaku watak kecil di dalam kumpulan...
Hanya mampu memendam perasaan...
Tapi jika ketua telah meluahkan...
Tiada ungkapan yang dapat diluahkan..
Tiada ekspresi yang mampu dimemekkan...

Hanya ucapan terima kasih kapten...
Bermain di fikiran...


Kapten...hati kita sama....


nota kaki: tapi ini bukan firasat buruk...cuma entah kenapa..perasaan tamak sama seperti kapten menebal di kotak hati..Takut...Yang dikendong tak dapat..yang dikejar berciciran...
Masa kita terhad...

3 comments:

  1. Kenape macam tu ye Nas? aku pun ade perasaan yang same. mungkin ke sebab hati yang tamak dan selfish or sebab memang dah lumrahnye camtuh?

    ReplyDelete
  2. aku rasa aku sangat tamak weh...

    tapi...

    kita usaha oke!

    mengembara mencari harta karun kita~

    yay!

    mudah mudahan niat baik kita diredhai, diberkati dan mendapat pertolongan Allah. insyaAllah...

    amin~

    ReplyDelete
  3. aimi: itulah aimi..yang lumrah tu betul jugak..hati ni rase nak kaut semua..tak sabar2 nak rasa "yess!aku dah puas!!aku dah ade semua!'

    kapten:amin..doakan aku dapat rasa semua yang aku nak kapten!!kite kene berusehe!!\0/

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails