Saturday, December 19, 2009

Apa aku kena buat ni??

Pukul 10.30 pagi baru bangun!huh!Sungguh gemok!

Ok..Nak cerita pasal semalam..Sebelum berjalan-jalan memulakan aktiviti melawat seluruh shopping mall dekat KL ni, aku pergi la cucuk duit dulu dekat ATM Maybank Medan Mara..Almaklumlah, baru dapat gaji..Dengan semangat berkobar-kobarnya, aku bukak purse untuk mengeluarkan kad ATM..

huh!!Takdek!!Mana pulak perginya kad aku nih??Setelah mengambil nafas dan berfikir secara tenang sambil terus melepak dekat gerai mamak dekat medan mara sambil oder maggi goreng dan air kosong..Baru aku teringat!!!!Kad aku ada dekat mak aku!!Macamana nak keluarkan duit nih!!!(-_-")

Aku terus telefon mak aku..Fuuhh!!Nasib baik ayah aku rajin dan memberi semangat untuk anaknya bershoping dengan menawarkan diri untuk hantar dekat sogo..Yey!Yey!(Eleh..sebab diorang dah pow kaw2 punya duit aku guna kad tu..=p)

Lepas lepak-lepak makan dengan adik aku n Aiza, mak aku pun sampai tepi jalan Sogo tu sambil tak sabar-sabar nak baling je kad tu kat aku sebab diorang dah lambat nak kena pergi beli barang untuk catering..Cepat-cepat aku ambik kad tu n buat-buat tanye, "Mak nak handbeg ke???Sogo sale nih!" Tapi dengan harapan mak aku akan cakap takpayah la..Tapi dengan laju nya dia jawab,"Beli la apa-apa yang cantik!!!" Sambil ayah aku tak sabar-sabar nak bawak kereta dengan kelajuan kuda...

Ok..Kembali kepada cerita sebenar yang aku nak cerita dekat korang.. Lepas dapat kad tu, aku pun pergi la ATM Maybank Sogo..Sebab memang takde duit langsung dalam poket dah.. N aku tau duit aku dalam tu cuma lah bulat-bulat duit gaji aku je..Takde lebih,takde kurang...Aku memang konfiden sebab tepat pukul 6 pagi hari gaji masuk, aku dah cek dkt Maybank2u..ngee~

Tapi, lepas aku keluarkan duit...Aku tengok, baki yang ada dalam bank..BERLEBIH RM200!!!
Aku duk pikir-pikir..macamane pulak boleh terlebih ni..Sebab memang yakin betul...Takde siapa-siapa yang bayar hutang dekat aku dalam masa terdekat ni..Emm...Takpe-takpe..Cool.. G jalan-jalan dulu..

Sogo.....Medan Mara....Time Square..Jumpa Ruby n pergi Pavilion pulak...Tengok Ninja Asassin yang boleh dikatakan 70% dari cerita tu aku tutup mata dengan tisu n tutup telinga sebab geli pulak tengok darah-darah pastu bunuh-bunuh.Yek yek!Ok la ok la...30% aku bukak mata tu sebab nak tengok Rain yang ehem ehem..:'> Sebab Aiza dah cakap jangan lepaskan peluang!haha! Tapi jalan cerita dia best!Korang kena pergi tengok!

Kembali kepada cerita duit berlebih RM200 dalam bank..Pagi tadi lepas je bangun tido, aku terus cek..Memang betul la!! RM215.60 Tulis dekat description "SAVING GIRO CR" Ape tuh???

Boleh guna ke tak duit nih??Rezeki dari Allah ke? Ujian dari Allah ke??Boleh beli jam tak sebab jam seploh ringgit yang beli 6 bln dulu dah putus? Baju ke..Semalam banyak baju cantik2..Buat isi minyak?

Aku tanya adik aku..jawapan dia.."Ahh!bosanlah!Asyik benda yang sama je" Sebab sepanjang keluar semalam aku asyik tanya dia soalan yang sama.Elleh..dah tak bagi jawapan..huh!

Tanya Epal Hijau, dia kata.."Takyah la guna.Sedekah je kat Masjid..Tak pun bagi je la sini..Boleh tambah duit untuk sport rim kereta" (-_-")


Wehh korang.....Apa nak kena buat nihh???????? T_T

3 comments:

  1. bak sini duit tu!!byk blh shopping..!! (^_^)

    ReplyDelete
  2. nas...nasihat ikhlas ni...

    esok pi call bank dulu tanya duit tu datang dari mana, atau kalau nas ada masa nas terus je pi bank..

    then kalau dah pasti datang dari sumber mana...nas pikir sendiri patut ke nas dapat duit tu dan guna utk nas...

    kalau rasa tak patut untuk nas...sedekah je (pada yang 'benar-benar' memerlukan ya...)...tapi kalau rasa patut untuk nas...pi lah beli jam baru....

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails