Tuesday, November 24, 2009

Perkahwinan Farhana & Faiq (this entry special dedicated for you my BFF) ^_^

Nama : Farhana Bt Jamil aka ANNE (cara menyebutnya.. AN+NE ala...cam sebutan india tu..=p)
Tempoh persahabatan : lebih dari 5 tahun
Keistimewaan :


  1. Bergabung tenaga dengan sifu no.1 untuk menjadikan aku salah seorang student yang pandai..Pukul 3 pagi aku cari diorang,pukul 3 pagi la diorang akan bertungkus lumus mengajar aku..Semua soalan yang aku tanya,aku takkan dapat jawapan yang menghampakan..^_^
  2. One of my best friend forever..
  3. Rajin baca buku tahap GABAN..semua orang dah tido..dia mantain lagi dekat meja..Semua orang tido lagi,dia dah ada dekat meja...(-_-")
  4. Nampak aku tengah lipat baju yang bertimbun, dia join skali lipat baju sambil ajar aku cara lipat baju dengan kemas..(boleh dikatakan semua baju tu dia yang lipat lepas tu..hihi) Memang patut pun dia kahwin awalkan?hee..=p
  5. Kenapa aku duk ngipas si Anne nih???Dia boleh naikkan gaji aku ke????Tak lain tak bukan..Sebab 20hb Nov lepas..Cik Farhana dah bertukar menjadi Puan Farhana..\0/

Entry ni mungkin panjang sikit..Sebab banyak yang aku nak cerita..Jangan tengok gambar je!Sila baca!Penat aku taip!!!
*******
Aku,Ili,Aiza,Ppink bertekad tuk menyemak-nyemak dekat rumah Anne dari hari jumaat..Hari dia akad nikah n tidur sekali dekat rumah dia malam tu untuk ada dari awal hari persandingan dia esoknya... Aku direct dari ofis, naik lrt,n komuter untuk pergi midvalley jumpa Iliy n Ppink n barulah pergi rumah Anne..

Dari ofis...Aku pergi sorang2!!!!!!Cuaksaspengilenakmam...Nak nangissss T_T Berusaha Nasrina!!\0/ Aku dah tahap macam makcik2 dengan beg kiri kanan..Dengan bawak beg baju sangkut dekat bahu kiri.Beg kamera slr ngan handbeg sangkut kat bahu kanan..tangan kanan pegang kamera digital tangan kiri pegang hp..Huduh siot!! Ok2..tabah nasrina..tabah... Naik lrt cool..sebab dah biasa.Tapi nak naik komuter..Takooootttt...!!Kalau ade peragut macamane?Kalau ada penghembus pukau macamane??uhuk uhuk..nak balik...T_T

Mulut terkumat kamit baca segala ayat pelindung..Cuak gile nih..Sampai dekat komuter..kene tunggu 30 minit untuk train sampai..30 MINIT!!!Lamenyeeeeeeeeeeeeee.....!! Setelah lama menunggu dan bersesak dalam komuter...Dengan perlindungan dari Allah,aku dan barang2 yang boleh membuatkan nafsu perompak membuak-buak utk melakukan aktiviti sucinye,aku telah selamat sampai dekat midvalley lagi cepat dari Ppink yang tersesat sampai ke brikfil..YEY!! \0/

Sampai-sampai je..Iliy trus cakap.."Nas,bacinnye ko.." (GEDEBABOMMM!!!) *Bunyi guruh* (-_-")

Ok..Kita abaikan ayat Iliy..Anggap je dia dengki sebab dah lama ngidam nak muka bacin tapi tak dapat..:'>

bukti barangan di bahu..uhuk uhuk..

Sampai-sampai je Mid trus melantak.. Lapar weehhhh...

Aiza direct pergi rumah Anne dari ofis.Aku,Iliy n Ppink lepas makan terus pecut pergi rumah Anne..Sesat jangan ckp la..Dah la maghrib, hujan turun lebat..Tiga-tiga taktau jalan...Jalan-jalan rupa-rupanya dah terlepas jauh simpang masuk rumah Anne..Belum lagi Ppink yang tiba-tiba nak buat U-turn mengejut semata-mata nampak kubur cina..Mencabar gila (-_-")



Gelap..Lampu jalan takde..Hujan lebat mencurah-curah..

Ni kedai yang ke2 kitorang berenti tanya jalan.. Bersungguh-sungguh pakcik tu terangkan..Tq pakcik..^_^

Sampai-sampai je masjid tempat diorang akad nikah,Faiq betul-betul baru nak lafaz akad..Kitorang dah tak ingat malu dah..terus berlari sambil keluar kan kamera..campak beg kiri dan kanan terus g tangkap gambar..sayang beb kalau tertinggal scene2 yang sepatutnya..Terlupa dah tengah dalam masjid (-_-") Alhamdulillah..Sekali lafaz je..Anne dah jadi isteri orang ^_^

Lepas tu,Kitorang pergi rumah Anne,makan..Sedapnyaaa!!!\0/ Sangat sedap orang-orang kampung Bangi masak..Yum Yum\0/ Lepas bergambar dan bergosip..Kitorang tido bilik pengantin..\0/ (jgn jeles)

Tido secara bergelimpangan beramai-ramai termasuk pengantin perempuan..haha! Ok..Jom tengok gambar...Anne sangat cantik haritu..Sangat-sangat cantik pada aku... Hope you always happy my dear friend n cepat-cepat dapat baby...^_^



Tadaaaaaaaaaaaaaaaaa...Hidup Oompa Loompa \0/


kata hati: Ini wedding pertama my BFF (best friend forever) Semua orang pun sangat excited ^_^ Kami kumpul duit secara beramai-ramai untuk beli hadiah Anne..Anne,terima lah cermin sakti tu untuk diletakkan di rumah baru..hehe.. (harap-harap Anne tak tau kitorang ada letak kamera dalam cermin tu) Peace.. (^_^)v

11 comments:

  1. aku tak nampak nama aiza pun....
    bukan dia pun bergelimpangan sekali ke?



    weh!
    sape buat laporan tuk kenduri umah lelaki?

    kne tnye kerol nih!
    aku kompem tak~
    hahaha~
    :p

    ReplyDelete
  2. berbakat dalam bidang MENGAMPU...\O/\O/

    ReplyDelete
  3. kak anne dh selamt jdi bini org... =)

    pena kejayaaan:xde komen yg membine ke??

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. entry yg ditunggu2....
    dedicated to puan Anne...huhu~
    kenangan weh menyibok2 kat umah org malam nikah...klu si Faiq nak stay situ malam tu alamtnye kite kne jd guard je...kuahuahua....

    azrol: utk belah laki over the grand punye ceremony...ala2 artis...anne was so stunning dgn white dress yg meleret tu...kagum aku weh~

    congratz to anne n faiq....
    selamat melayari bahtera rumahtangga (tbe2 ayat skema kua)...xleh blah...

    ReplyDelete
  6. 1. patut akak tengok muka nas lain macam je tengahari jumaat tu...hati tgh berdebar2 rupanya sbb nak kena buat journey sorang2 to mid valley...bertuah punya budak, ingat nak pi antartika ke....alone...

    2. alhamdulillah takde penjenayah yang cuit bahu dan nas terus tak ingat apa2...

    3. jalan area kubur cina tu sebenarnya 'dilarang' lalu lepas 9 malam...huhu...banyak kes...tapi takpe, sure korang lalu awal sket kan...

    4. tahniah jugak pada kawan nas....nas bila lagi? (jangan tanya akak plak...akak maintain - always available...haha...)

    5. akak suka btol entry nas kali ni...suka 'sound effect'-nya....hahaha.....btol2....akak ikhlas....ni entry best yang akak baca sama guling2...tahniah!

    ReplyDelete
  7. kapten:
    aiza ade..masa bergelimpangan tu pun dia ada..laporan rumah lelaki oleh iliy..g masuk mukabuku dia..hehe..

    baby:
    selamat jugak Anne..hee..

    iliy
    Ye..memang mencabar nak buat entry nih..dengan line intenet yang sangat slow..huhu..makan hari jugak utk dipublishkan..akhernye berjaye..\0/

    k zam
    1. mencabar tu journey ni kak..hehe
    2. alhamdulillah~
    3. awal..waktu magrib yang mmg makhluk tu suke berkeliaran (-_-")
    4. nas lepas k zam..hee
    5. terima kasih kepada sokongan peminat..cewahh..haha!

    ReplyDelete
  8. aku mana ada mukabuku weh~
    kawankawanster pun lama dah tak bukak.
    bersawang...

    nanti aku cek kot kot dorang ada update kat kawankawanster...

    ReplyDelete
  9. aku rase diorg punye kawankawanster pon dah bersawang~

    ReplyDelete
  10. nas, aiza, iliy, ppink....dan semua yg dtg majlis aku...thanks a million! korang la BFF aku...luv u all. tq gak for this entry. aku tunggu gambar dr photographer la br update entry blog aku ye....

    ReplyDelete
  11. nas, email kat aku gambar....hehehe

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails