Tuesday, October 13, 2009

Nasihat untuk Seorang Teman

Cinta boleh dicari,tapi jangan mencari sampai boleh mengguriskan hati orang lain.

Dunia ini bulat,tak mustahil kita juga akan merasa sakitnya bercinta.

Sakitnya bila orang yang kita jaga sepenuh hati, tak memberikan kesetiaan yang setimpal dengan kesetiaan yang kita beri.. Mungkin Allah nak uji..Mungkin Allah nak kita kaji balik apa salah kita..Betul ke selama kita setia kepada dia, kita tak pernah menyakiti hati dia?Kita mengharapkan seorang yang setia..Tapi betul ke kita setia?

Dunia sekarang ganjil..Dengan cerita sedih, perkongsian masalah, diskusi bersama, sudah boleh mengundang rasa cinta dalam hati... Kalau bujang, itu boleh dikatakan jodoh..Tapi kalau sudah berpunya,bukan kah akan mengundang pengkhianatan?

Selagi belum berkahwin, cuba kekalkan sikap begini agar yang tak baik tak melarat selepas berkahwin...:

Padatkan masa kalau dia bukan orang nya...
Beratkan tulang empat kerat kalau dia bukan orang nya...
Tulikan telinga kalau dia bukan orangnya...
Beratkan mulut kalau dia bukan orangnya...
Jangan mengundang sayang orang kalau dia bukan orangnya...

Tak salah perasaan ingin bercinta dan ingin dicintai..Tapi bila diri betul-betul dah bersedia..Kalau belum bersedia,sebab takut dengan kisah cinta yang lalu,Ingatlah satu.. Allah itu adil.. Kita akan dapat seseorang yang sepertimana diri kita... ^_^ All Da Best My Fren.. ^_^

p/s juga utk aku n kksh gelap...

11 comments:

  1. ahaaa!!
    saye tau sape teman awk tu..
    disebabkan korng berdue telah menganggu tidur ku mlm tdi..
    semue rahsie sudah tidak mnjadi rahsia lagi..

    bye..
    nk tido!

    ReplyDelete
  2. Terima Kasih...aku akn cuba bt yg terbaik...aku akn print dan ltak dlam dompet aku...dah smapi masanya aku kraskn hati aku ni...bt x tahu je...

    ReplyDelete
  3. kurang asam betul la siapa yg guna nick name aku ni...klau nk komen gentle je la...2 pn nk pkai nick name aku...BENGGANG =(

    ReplyDelete
  4. hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!abg pojie..abg pojie...

    ReplyDelete
  5. sya

    awak glak2 ni...msti awak tg guna nick name tu kn...(mgaku je la...) ntah2 berpakat dn maze...

    ReplyDelete
  6. nasrina...
    hmmm....sgt mendalam n touching ah ayt ko...
    as sumone yg pernah melalui, merasai saat2 ketidakpastian dlm hidup, yg penah rs idop mcm selalu dihantui n dibayangi kisah cinta lalu yang nyata bukan hak & milik diri...
    yg sentiasa mencari kekuatan diri dan hala tuju hidup yg sebenar, cbe bangkit dr angan2 cinta dongeng yg yg jauh berbeza ngn realiti...
    Cume mampu berdoa pada Allah Yang Satu..Supaya diberi ketabahan hati, cekalkan jiwa, berikan petunjuk, jalan yang benar, hati yang tenang...
    Mudah2an doa dimakbulkan...Yang pastinya, ia menuntut kesabaran..
    InsyaAllah..Allah Maha Adil..

    ReplyDelete
  7. pojie..

    eh mane de saye gelak...tu sebenrnye hahahahahahahahaccuuummmm!(terbesin)
    huh..suke hati je tuduh org...
    x mo..x mo...x baik....


    im ur fren..

    eh2..cam same sok suci ngn anya je...haha!

    ReplyDelete
  8. pojie yang palsu dan yang tulen
    yang pasti,teman aku tuh namenye terpakse aku rahsiekan..haha!

    ur r my fren
    rase mcm tau je sape nih...hee.. tu la.. Doa tiap2 waktu supaya dapat yang terbaik.. ^_^

    ReplyDelete
  9. sukenyee baca posting ko yg ni..tacingg..ngeh3

    ReplyDelete
  10. beena
    hee..best2..dpt menacingkan org ^_^
    tp,ni betul2 ape yang aku rase..huhu

    ReplyDelete
  11. (dari jauh aiza berkata) : KEMBALIKAN NASRINA HANIM yang kecuikt..NASRINA TACING, sile kembali ke tempat anda..plz...

    errmm..boleh x nk nangeskan tuk pojie dan pojie (yg tulen)?

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails