Saturday, July 4, 2009

Hati Berbintang~

"Start fikir Nas...Hidup bukan makin muda.Nak nak nya kita ni perempuan.."

"Sampai bila ko tak nak cari? Kang dah tua xde sape yg nak.."

"Bukak mata n hati tu..Kalau asyik tutup je..Memang la sampai bila2 tak jumpa..."

"Semua orang dah nak tunang..Dah nak kahwin..Awak bile dik?"

"Ish!Ko ni Nas...Ada orang nak,ko taknak..Ko nak ape sebenarnya???"


Haisshh...Kalau selalu kena tanya macam ni..Bosan jugakkan?hehe...Tapi mungkin sebab diorang concern pasal aku..Jadi.. setiap soalan diorang aku akan jawab sambil senyum..

"Doakan la..Kalau tak doakan,macamna jodoh tu nak cepat datang.." ^_^

**********

Jauh dalam sudut aku ni..Still lagi mengharap petunjuk dari Allah..Aku berasal dari tulang rusuk siapa..

Cinta datang dan pergi...Mungkin cara letak duduk aku sebagai tulang rusuk belum sepadan dengan lelaki yang pernah singgah sekejap dalam hidup aku sebelum ini..Janji Allah tu pasti...Dia takkan bagi sesuatu pengalaman tu pada kita dengan sia sia..Betul tak? \0/

Ok..Sebenarnya..I'm waiting for someone..That's why I'm single but very much not available..hehe..(Tiba tiba sesi confession la pulak.. (-_-") )

Taktau la..Jodoh kitorang ni jauh atau dekat..Doakan aku boleh? ^_^ Kalau dia bukan jodoh untuk aku..Cepat2 la diberi petunjuk untuk dijauhkan dan dapat yang lagi baik dari dia..Allah kan Maha Tahu..Dia tau siapa yang sesuai untuk kita..Perasaan suka kita ni kadang2 boleh butakan hati kita untuk tak terbuka dekat orang lain..Mungkin itu apa yang aku tengah alami...

Allah dah jadikan aku n hati aku untuk SETIA pada seorang sahaja dalam satu masa..Selagi orang tu wujud dalam hidup aku..Kesetiaan aku ni,memang susah untuk berpindah randah..Dah hampir 3 tahun..'Dia' still wujud dalam hidup aku..Taktau tahun keberapa 'dia' akan betul2 hilang dari diri aku, atau betul2 kekal menetap dalam hati aku..Cuma aku still mengharap,kalau bukan 'dia' akan ada 'dia' yang lain yang akan muncul.. ^_^

Doakan aku... Doakan aku akan jumpa orang yang terbaik untuk aku..Doakan ada cahaya yang terang dekat hati aku..Macam ada bintang~ ^_^

Aku ada doa yang boleh kita kongsikan bersama.. ^_^

Ya Allah… Seandainya telah engkau catatkan… Dia milikku tercipta buatku… Satukanlah hatinya dengan hatiku… Titipkanlah kebahagian antara kami…. agar kemesraan itu abadi… Dan ya Allah… ya tuhanku yang maha mengasihi… Seiringkanlah kami melayari hidup ini… Ketepian yang sejahtera dan abadi…

Tetapi ya Allah… Seandainya telah engkau takdirkan… dia bukan milikku… Bawalah ia jauh dari pandanganku… Luputkanlah ia dari ingatanku… Dan peliharalah aku dari kekecewaan….

Ya Allah ya tuhanku… Pasrahkanlah aku dengan takdirmu… Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan… Adalah yang terbaik buat ku… kerana Engkau maha mengetahui… Segala yang terbaik buat hamba Mu ini…
Ya Allah… Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku… Di dunia dan di akhirat… Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini… Jangan engkau biarkan aku sendirian… Di dunia ini mahupun di akhirat… Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran…

Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman… Supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup… Ke jalan yang Engkau redhai… dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh….
Amin.. Ya Rabbal A’lamin


Surah al-mu'min ayat 60 yang bermaksud:

“Dan Tuhanmu berfirman: Berdoalah kamu kepada-Ku nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu.”

8 comments:

  1. tu la anyaaa..
    mcm2 nk.. nk tu la nk ni la..
    dh ade depan mate.. lepaskan.... ^_^"

    siapakh gerangn 'dia' yg dimaksudkan tu agaknye yek??? :-?

    apsal bunge sangat ayat2 anya nie???
    adakah ini anya yg maze kenal slame nie???

    pnat la bace panjang2 ni..
    (padahal blog2 maze pn pnjg2 gak -.-" )

    maze xabes bace pn sbenanye... :D
    tp btol ke anya doa mcm tu...?
    wah! anya sekarang memerlukan teman hidup la...
    adakah anda bersedia..???
    adakah anda bersedia utk KUNCI lirik ini!!!?? :D

    ReplyDelete
  2. Maze!!bace smpai habis!!maze punye yg panjang tu anya bace je smpai abes tau!!(padahal slalu gak skip)

    Ayat bunge2? ishhh..kacau la maze nih..tgh berlatih nak masuk pertandingan esei nihh...(-_-")

    Saye kunci lirik ini abg aznil...!!\0/

    ReplyDelete
  3. kalo la dulu mse spm dulu buat kargn bm mcm ni kn bgus...
    ni ntah pahape ntah..
    "kringgggggg...loceng berbunyi"..

    hmmmmm....

    ReplyDelete
  4. salam...
    heheeeee...
    jodoh dan ajal adalah ketentuan allah..
    kita hnya mampu b'doa supaya d p'mudah kan.
    yg penting kebal kn telinga dgn soklan mereka..
    hahahahaaa

    ReplyDelete
  5. masa tunang sepupu aku (yg beberapa thn lebih muda dr aku) aku juga di serang bertubi tubi dengan soalan iras iras yang kau dapat ni.

    aku senyum saja....

    ReplyDelete
  6. tetiba rasa cam kena batang hidung sendirik huhu.. (^_^")

    nas, harus tujukan entry ni utk kakak. panassss la buntut dia nanti ngehehe..

    ReplyDelete
  7. org yg x diketahui....tgh tebalkan tlinge la ni.. =p

    kapten...kite kene berusehe mengekalkan senyuman manis kite nih.. kehkeh..

    k die....Jom la join..senyum bersame..~~

    ReplyDelete
  8. aku rasa aku senyum tawar...
    erm..bukan!
    senyum kelat~

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails