Friday, May 8, 2009

Aku memang tak SEMPURNA



Dalam hadith yang diriwayatkan oleh Imam At-Tirmidzi, bahawasanya Rasulullah (saw), bersabda:
************************************************************************************
Allah Subhanahu Wa Ta’ala befirman (dalam hadith Qudsi): “Akan wujud beberapa kaum yang berpura-pura dalam ke khusyu’an, mereka memakai kulit-kulit domba halus di hadapan manusia (berpura-pura), lidah-lidah mereka lebih manis daripada madu, hati-hati mereka lebih pahit daripada tanaman sejenis jadam (rasanya sangat pahit), maka atas nama-Ku, Aku bersumpah untuk menurunkan fitnah dan cubaan yang menjadikan orang yang lembut menjadi gundah. Apakah mereka hendak menipu-Ku ataukah mereka berani kepada-Ku?” (At-Tirmidzi, no. 2404 dari Abu Hurairah dan no. 2405 daru Ibnu Umar. Lihat Al-Misykat no. 5323, 2354 dan Targhib wat-Tarhib, no.41)

************************************************************************************
Kita berlindung kepada Allah daripada keadaan zahir kita yang bagus, sementara batin kita sangat buruk dan keji.

Takut aku baca sabda nabi yang ni....Takut,aku antara manusia yang berpura pura tu...
Sebab aku memang tak sempurna.Bukan orang yang terbaik...Hati aku masih kotor...
Untuk buat penghijrahan luaran aku akui memang senang. Tapi hati? Makin aku cuba makin kuat dugaan nya.. Dengan sifat semulajadi aku yang memang kaki gosip..Adoi..Memang susah..
Harap dipermudahkan Allah untuk jadi antara org yang terpilih untuk mendapat hidayahNya. Amin...

2 comments:

  1. sieeeeeeeee ke awok dik...baby..cpt sokong aku gak!!!

    ReplyDelete
  2. bapok siieeeeenyeee ke awok nyaaaaa....

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails