Sunday, February 8, 2009

Jumpe Komander A'Coy... ^_^

Assalamualaikum...^_^

Petang hari Jumaat,6hb Feb...Matun..Member komander kesatria satu intake dgn aku,cal...Ajak join komander kompeni buat BBQ dekat Bagan Lalang mlm Sabtu...Yang join nnti,Komander yg still ade dkt Uitm tu,dengan Alumni..Aku yang dh cancel pegi Cameron,pon trus setuju...Sebab dah lame gile x jumpe dgn budak2 kompeni...Yey!!Matun akan amek aku kat umah esok nye...^_^

Pukul 7 ptg baru kua rumah..sbb Matun kerja..N kitorg trus straight pegi Bagan Lalang..Jam dekat Kesas, 2 jam baru smpi..huhu..Jumpe Sheng dekat Tol Nilai..N continue our journey..

Sampai2 trus makan BBQ!!!Yey!\(",)/ Yummy!! Lepak Tepi Laut,dengan khemah2 diorg penuh kt keliling tu...Aku tengok keliling,tepi2 pantai tu...Emm..meriah jugak Bagan Lalang ni mlm2...Ramai bwk famili..N dtg dlm grup yg besar....(Tak mcm dekat Port Klang..semua duduk due2..huhu..) Aku n budak2 kompeni aku chatting2 n tukar2 cerita..Ramai jugak Alumni yg join..Ade yang sanggup amek cuti n dtg.Actually diorg semua tido kat situ..Berkhemah..Aku ngn Matun blk jugak sbb Matun ade kelas pagi Ahad tu..N aku,pagi2 lagi nk blk kg dah..(Ni nk blk dh la ni..tunggu mak aku ckp jom...hehe)..Oppss..sambung cite..

Pukul 1030 mlm..baru la bebudak tu nk buat Ice Breaking..Keliling unggun api n sesi2 kenal2 dgn Alumni..Adehh..Mak aku dah ngamuk nih..tak blk2 lg..Jauh nk blk Ampang nih..Memalam pulak tu..Tapi x kan nk tgglkan majlis mcmtu je..mcm x best pulak..Aku pon teruskan je la dgn selambenye,join Ice Breaking tu..Alang2 dah join..Takkan separuh jln..hehe...

Baru la tau..Sekarang dah Intake 43..Aku?Intake 33.huhu..10 intake dah berselang..Nampak tuanye..=p Intake 33, 4 org je..Aku,Matun,Sheng n Haidi..Intake2 lain..Ramai..ade yg bebelas...Time kitrg je...4 ketul..hehe...

Emm..flash back blk...Ape yg aku dpt eh join komander ni..Dpt g dinner every sem!!haha!! \(",)/
tu..one of that la.. =p Yang penting..Aku join komander ni..Tambah kan sikit berani aku..Dalam handle program n handle situasi..Tapi tetap bukan 100% berubah..Maybe sebab lahir2 je kat dunia ni mmg penakut ngn org kot..huhu..Anyway,Alhamdulillah dr 100% hampeh..kurang la dlm 40% kot..haha! ^_^

Lagi satu yang bestnye,kene handle budak2 bwh...Memang mcm2 perangai..N mcm karenah..Kene pandai2 handle la..Janji sume kerja beres..(ppssttss...oleh sebab Matun pegang jawatan dekat atas Padang Kawad,die dh set kan aku tuk jage Platun Mechi...yey yey!yey yey!!^_^)

Satu lg advantage jd komander ni,dpt ramai kenal org,n tambah kwn..sampai sekarang ada yang still keep in touch..Matun pun ckp die still keep in touch dgn bdk2 bwh..Emm..Maybe sbb ktrg bukan antare "Komander Poyo" haha!perasan lak.. =p

Tu je lah..Nak ready blk kpg ni..bek cepat..sebelom Mak bukak channel die pagi2 ni..huhu...Ok..Jaaaa....Daaa...

2 comments:

  1. oyeke...rmai ek junior2 bwh ko...
    nnti leh ar knalkan kt aku...hee..
    aaa..kalo nk join leh x?? lalala~~~

    ReplyDelete
  2. boleeee....boleee...(gedebush!!!!)

    ReplyDelete

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails