Tuesday, January 20, 2009

Nak buat tajuk ape nih?Jodoh???

Assalamualaikum… ^_^

Tahun ni,ramai gile kwn2 aku mengakhiri zaman bujang…Kalau tak kahwin pon,diorg tunang tahun ni…Ade jugak la peningkatan idupnye..hehe...dari aku,yang still lg mencari n menunggu… =p
Selagi aku belum jumpe orang yang betul2 buatkan hati aku nekad, die la jodoh aku,Insyaallah..Aku akan cool lagi.. ^_^ Tp..kalau dh jumpe orgnye…aku yg akan propose die dulu..haha! ^_^

Janji Allah…’Lelaki yang baik..untuk perempuan yang baik,perempuan yang baik,untuk lelaki yg baik’..
Dan firman Allah“Berdoalah kepaku nescaya akan kumakbulkan.” Aku berdoa tiap hari,untuk dpt lelaki yg baik…Mungkin aku belum jumpe,mungkin sudah…Tp,selalu aku befikir..’aku dah jadi orang yg baik ke utk aku dpt lelaki yang baik?’ Allah tu Maha Adil,Maha Bijaksana...Mungkin die lambat kan sesuatu tu,bersebab n kita yang diberi akal fikiran yang kene selalu bersangka baik dgn Allah ni,kene la berfikir secara memuhasabah diri…Yakin dengan semua Qada dan Qadar yg dh ditetapkan utk kte.. Jadi dulu orang yang baik,tp bukan je utk dpt lelaki yg baik..tp dgn ikhlas kerana Allah Ta’ala ^_^

Allah ta’ala sudah berfirman bahawa ketika kita berusia 6 bulan di dalam rahim ibu kita sudah ditetapkan kepada kita 3 perkara yakni persoalan ajal maut,rezeki dan akhir sekali jodoh, maka selayaknya persoalan ini kita sandarkan pada Islam yang sentiasa menjadi pemudah dan pedoman hidup mukmin sejati. Disambung lagi dengan sabda Rasulullah SAW yang menggariskan 4 perkara utama yang perlu pada pemilihan pasangan hidup iaitu rupanya,hartanya,keturunanya dan agamanya. Maka selayaknya menjadi pilihan utama adalah pasangan yang mencintai agama kerana seseorang mukmin secara langsung akan terserlah sifat soleh dan solehahnya. Dengan itu secara langsung sifat kecantikannya, kekayaanya, kebijaksanaanya jua akan terserlah sama. Insyaallah… ^_^





Jadi,mesti la aku kene menunggu n mencari lagikan?Sementara tunggu n mencari ni,aku akan berusaha baiki akhlak dulu..Yang kekadang pada pandangan mata aku,jaauuuuuhhhhhh lagi nk jd wanita solehah… =(



Ini salah satu Azam Maal Hijrah aku utk tahun ni..berhijrah ke arah yang lebih baik…Tp mmg susah..Sbb sejak azali,gosip mmg dh jd ektiviti seharian..haha! Tp harap2,kalau tak dapat 100% buang,atleast tahun ni dgn azam baru utk jadi yg terbaik,dpt la kurangkan 80% kegiatan gossip menggosip aku nihh.…=p “Pimpin lah aku dlm keredhaan Mu Ya Allah..Pimpin lah aku menuju jalan yg Engkau Redhai…Amin...”
Saya akan berusaha jd lebih baik!!!!Jiayou!!! \o/

No comments:

Post a Comment

Terima kasih ya sebab komen ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails